История
Достопримечательности
Окрестности
Церкви округи
Фотогалерея
Сегодняшний день
Библиотека
Полезная информация
Форум
Гостевая книга
Карта сайта

Поиск по сайту

 

Памятные даты:

 

Праздники

Памятные даты

 

Наши сайты:


Подготовьте себя заранее к поездке в

Ферапонтово

http://www.ferapontov-monastyr.ru/
http://ferapontov-monastyr.ru/catalog/
http://www.ferapontovo-pilgrim.ru
http://www.ferapontovo-archive.ru
http://www.ferapontovo-foto.ru/
http://www.ferapontov.ru/
http://www.patriarch-nikon.ru/
http://www.tsipino.ru/
http://a-russian-troika.ru
http://a-hippotherapy.ru

Прогноз погоды:


Ферапонтово >>>


Яндекс.Погода


На главную Карта сайта Написать письмо

На главную Библиотека ПАТРИАРХ НИКОН В ФЕРАПОНТОВОМ МОНАСТЫРЕ Патриарх Никон. Труды. Возражение, или Разорение смиренаго Никона ... (6)

ВОЗРАЖЕНИЕ, ИЛИ РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА ... (6)


Патриарх Никон.Труды

Научное исследование,

общая редакция В.В. Шмидта



ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,

Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы1


ВОПРОС, ГЛАВА 6


Естли архиереи, которыя обретаются в послушании патриаршеском, имеют грех что не возбранили ему, Никону, злаго совету, или конечнее и совершенной суд обвиненныи, что не возбранили, в том учиненном деле не грешныя?


Ответ


Здесь надобно разсуждение, и хотя бы спрошены в любви брацкой и не возбранили погружения престолу и церкви наследующаго имеют тягость самоболшую и великую, за грех удоволства епитемию, а естли не были спрошены, толко Никон сделал своею волею, не имеют греха ради того, что человек без совету, такия и иныя терпит, злаго ради своего безумия, потому что болшия многи увидят, нежели один, для того что один жаден против присловия и беда самому одному, потому что как упадет, некому ево возставити. Мудрено делали, а те ныне, чтоб два ходили вдруг безотступно, чтоб помогали друг другу и радели против времени случая. Иоанн Богослов ради того, что пребывал вместе з Богородицею, достоин учинять, чтоб писал то, чего ни глаз не видел, ни ухо человеческое не слышало, пишет Амвросий святый, и Бог хощет чтоб Его имели обще за общаго добродетеля по совету и солнцем правды называтца; для того что всех освещает и никто не обретается зде без света, что собери, как пишет Климент, но всякия принимают от Его светлость и всяк богатеет Его милостию.


ВОЗРАЖЕНИЕ НА 6 ВОПРОС И ОТВЕТ


Вопрос болярина Симеона Стрешнева: Ты убо, Симеоне, глаголеши таковая не своими устны и языком. Ведят вси, знающие тя, яко ничтоже в тебе тако есть. И глаголеши: (л. 44)766 Есть ли архиереи, которыя обретаются в послушании патриаршеском, имеют ли грех, что не возбранили ему, Никону, злаго совету, или конечнее и совершенно обвинены, что не возбранили, в том учиненом деле не грешныя.

В пятом убо возражении нашем доволно писано есть о нашем отшествии, обаче и ныне, еже благодать Божия простит, возглаголем. Егда убо согрешали апостоли, еже будучи во Христовом послушании, не возбранили Христу от злобы Иродовы и прочих злодейстов жидовских, еже множицею хотяху Его убити, ни, но един Июда, предавый Его, и что суть бысть ему, якоже пишется.

Аще ли и верховный Петр Господу рек, (л. 44 об.)767 не возбраняя, но маловерием, глаголя: Милосерд Ты, Господи, не имать Тебе се быти. Но768 что Божественный ответ: Иди за Мною, сатана, яко не мыслиши яже суть Божеская, но человеческая.

Тако и нашим отступником и предателем и тебе, Симеону, не инако будет. Господу свидетельствующу: Слушаяй вас, Мене слушает, и отметаяйся вас, Мене отметается. Божие есть слово и не погрешает от истины. Аще ученицы Мои есте, рече: Пребудете в словеси Моем. К сопротивным же рече: Вы несте от истины, но есте отца вашего диавола и похоти отца вашего хощете творити. Он человекоубийца (л. 45)769 бе искони и во истине не стоит, яко несть истины в нем. Егда глаголет лжу, от своих глаголет, яко ложь есть и отец лжи. Тако и ты, Симеоне, неси от истины, но все лживо вопрошаеши, якоже отец твой диавол научил тя.

Ты же, ответотворче, глаголеши: Здесь надобно разсуждение, и хотя спрошены в любви братцкой, не возбранили погружения престолу и церкви наследующаго имети тягость самоболшую и великую за грех удоволства епитемию. А естли не были спрошены, толко Никон зделал своею волею, не имеют греха ради того, что человек без совету такия и иныя терпит злаго ради своего безумия, потому что болшия многия увидят (л. 45 об.)770 нежели един, для того, что един жаден против присловия и беда одному самому, потому что как упадет, некому его возставить. Мудрено делали, а те ныне, что в два ходили друг в другу безотступно, чтоб воспомогал друг другу и радел против времени и случая. Иоанн Богослов ради того, что пребывал вместе з Богородицею, достоин учинен, чтоб писал то, чего не глаголал, не видел, ни ухо человеческое не слышало. Пишет Амвросии святый: И Бог хощет, чтоб Его имели обще за общаго добродетеля по совету, и солнце правды называется для того, что всех освещает и нихто не обретается зде без света. Что собери, как пишет Климент, но всякия приимают Сего све(л. 46)тлости771 , всяк богатеет Его милостию.

Возражение.

И уже речено есть вопрошающему тя, смотри, яко не чюжде есть и тебе, ныне же особно ти напишем. Ты же слыши, неправедный ответотворче, Василия Великаго глаголюща, яко не подобает судити кого о безвестных и приводит апостола, свидетелствуя: Тем772 же не прежде времене судите, дондеже приидет Господь, иже просветит тайныя тмы и явит советы сердечныя, и тогда похвала будет комуждо от Бога.

В773 последняя дни отступят нецыи от веры, внимающе духом лестчим и учением бесовским, в лицемерии лжесловеснем, сожженым своею совестию.

И774 не судите и не осудитеся, не осуждайте и не осуждени будете, и имже бо (л. 46 об.)775 судом судите, осудитеся.

Рече же к неким, уповающим на ся, яко бяху праведни, уничижающе иных, притчю сию: Человека776 два внидоста в церковь помолитися, един фарисей, а другий мытарь. Фарисей же став, в себе сия помышляше: Боже, благодарю, яко несьм якоже и прочии человецы, хищницы, неправедницы и прочия безумныя глаголы.

Не обрел еси, како рещи от правых святых догмат к вопроснику, но якоже сам явился еси, противословя правых уставов святых апостол и святых отец, извержен, такожде отвержеными законы написаны Климентом, и ответы (л. 47)777 твориши, о них же 85 правилом святых апостол пишет в толковании сице.

Климентом изглашеныя и преданыи заповеди, и тии бо от зловерных неких развращены и искажены быша. Тем почитати их отнюд отрече Вселенский шестый собор.

Правило 2 шестаго Вселенскаго собора.

Яже778 от иноверных татебно вверженыя во апостольския заповеди, преданыя Климентом, да извергнутся.

Толкование.

Се же правило за некая ложная, яже суть чюжда благочестия, от иноверных приложена в них. Напред церкви отврещи сия повелевает, на созидание и на утверждение християнскому стаду. Ты же како смел еси дерзнути развращати Вселенскаго 6-го (л. 47 об.)779 собора каноны и вводити зловерныя, аще не бы ты, окаянне, зловерен сам был. Господу свидетелствующу о твоем зловерии: От780 сердца бо человеку помышления лукавая, убийства, прелюбодейства, блудове, крадьбы, лжесвидетелства, хулы, сии суть сквернящая человека.

Послушай же апостола, глаголюща: Аще781 кто инако учит и не приходит ко здравым словесем Господа нашего Иисуса Христа, и еже по благочестию учению разгорде ничесо же сведый, но болезнь о взыскании и любопрениих. От них же бывает зависть, рвение, хула, мнения лукава, прихождения разтленных человек умом и отчюжденных от истины, мнящих приобретение (л. 48)782 быти благочестие, отступай от таковых.

В783 последняя дни настанут времена люта, будут бо человецы самолюбцы, сребролюбцы, величави, горди, хулницы, родителем непокориви, не благодатни, не преподобни, не любовни, свадливи, диаволи, невоздержливи, некротцы, не боголюбиви, предателе, продерзателе, горделиви, сластолюбцы паче нежели боголюбцы, имуще образ благочестия, силы же его отметающеся, и сих отвращайся.




1 2 3 4 5 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 <<< Предыдущий вопрос ... Следующий вопрос >>>



Ссылки:


1 РГАДА. Ф. 27. Д. 140. Л. 2–1039. назад

766 На верхнем поле листа киноварная помета: на 6-й вопрос и ответ. назад

767 На верхнем поле листа киноварная помета: 6-е возражение. назад

768 Так в ркп. назад

769 На верхнем поле листа киноварная помета: на 6-й вопрос и ответ. назад

770 На верхнем поле листа киноварная помета: 6-е возражение. назад

771 На верхнем поле листа киноварная помета: на 6-й вопрос и ответ. назад

772 На правом поле листа помета: 1 Кор. 130. назад

773 На правом поле листа помета: Тим. 283. назад

774 На правом поле листа помета: Матф. 20; Лук. 27. назад

775 На верхнем поле листа киноварная помета: 6-е возражение. назад

776 На левом поле листа помета: Лук. 89. назад

777 На верхнем поле листа киноварная помета: на 6-й вопрос и ответ. назад

778 На правом поле листа помета: лист 177. назад

779 На верхнем поле листа киноварная помета: 6-е возражение. назад

780 На левом поле листа помета: Матф. 61. назад

781 На левом поле листа помета: Тим. 287. назад

782 На верхнем поле листа киноварная помета: на 6-й вопрос и ответ. назад

783 На правом поле листа помета: 4 Тим. назад

Домашняя страница
священника Владимира Кобец

Создание сайта Веб-студия Vinchi

®©Vinchi Group