История
Достопримечательности
Окрестности
Церкви округи
Фотогалерея
Сегодняшний день
Библиотека
Полезная информация
Форум
Гостевая книга
Карта сайта

Поиск по сайту

 

Памятные даты:

 

Праздники

Памятные даты

 

Наши сайты:


Подготовьте себя заранее к поездке в

Ферапонтово

http://www.ferapontov-monastyr.ru/
http://ferapontov-monastyr.ru/catalog/
http://www.ferapontovo-pilgrim.ru
http://www.ferapontovo-archive.ru
http://www.ferapontovo-foto.ru/
http://www.ferapontov.ru/
http://www.patriarch-nikon.ru/
http://www.tsipino.ru/
http://a-russian-troika.ru
http://a-hippotherapy.ru

Прогноз погоды:


Ферапонтово >>>


Яндекс.Погода


На главную Карта сайта Написать письмо

На главную Библиотека ПАТРИАРХ НИКОН В ФЕРАПОНТОВОМ МОНАСТЫРЕ Патриарх Никон. Труды. Возражение, или Разорение смиренаго Никона ... (14)

ВОЗРАЖЕНИЕ, ИЛИ РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА ... (14)


Патриарх Никон.Труды

Научное исследование,

общая редакция В.В. Шмидта



ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,

Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы1


ВОПРОС, ГЛАВА 14


Не говорит ли святый Герман, Патриарх Цареградский, яко просвиромисание образует Вифлиом и святый престол образует богоприемный Гроб Господень?


Ответ


Тако есть, но ино есть: ино есть образец нарицается, ино есть что нарицается и первый образец и самая сущая истинная речь; образец имеет начало от истинныя речи; ныне Иеросалим Никонов не есть ли образец, последующий истинному образу, но самый первый началной Новый Иеросалим. И так преставают всякия церковныя уставы, для того, что истина Иеросалима престала и не есть Новый Иеросалим, и ни Мати Церквам Божиим, жития Божия и селения, как поет, восхваляя его любительной Иоанн Дамаскин. И паки престал престол Иякова брата Господня по плоти и перваго архиереа Иеросалимскаго. И не правду ли сказал Христос когда рекл: и врата адова не одолеют Ея; а то ныне одолели, а то уже спорченыя места святыя, Спасителевыми ноги топтаныя, новым Римом наречен есть Царьград, по последованию ветхаго Рима; и не болше старый Рим назывался новым, ни новый назывался старым. Пусть1033 разсудит и указ соборной учинит, что святой Новой Иеросалим не называется впредь Новым Иеросалимом, он старинной, чтоб утвердился его новый Иеросалим Никонов, которой достойно бы назвал Никаполим, сиречь градовом смятение, убо по-гречески «никос» толкуется смятение, для ради греха и смуты, которая прилучилась в первом основании его.


РАЗОРЕНИЕ 14 ВОПРОСА И ОТВЕТА


Глаголеши, совопросниче, не говорит ли святый Герман, патриарх Цареградский, яко просфоромисание образует Вифлиом и святый престол образует (л. 116 об.)1034 Богоприемный гроб. Не погрешает истины, аще кто нарицает предложение святый Вифлиом и святилище, еже есть олтарь гроб Христов, ниже погрешит тот от истины, иже назовет всякую православную церковь святый Сион или Новый Иерусалим.

И предложение являет место Вифлиема, идеже родися Христос. Един сый от Святыя Троицы Сын Божий и Слово воплощшееся от святыя Богородицы во единем лице, бе совершен Бог и совершен Человек, подобен нам разве греха. Сицевым образом и Господне тело, яко от некоего чрева и крове и плоти святыя Богородицы девы, глаголю, от всего собственнаго хлеба просфоры ипостасию изымается.

Жертвенник же (л. 117)1035 или святилище глаголется, в нем же приносится Христос грехов наших ради, в нем же, жертвенице, принесе Христос святое Свое тело к Богу и Отцу, яко Овча закланое и яко Архиерей и Сын человеч приносится в жертву тайную безкровную, закалаяся и дая верным в словесную службу. Ею же причащаемся вечнаго живота и безсмертнаго.

Трапеза же знаменует место погребения, в нем же, месте, погребеся Христос. Еще же трапеза глаголется быти престол Божий.

Жертвеник1036 же златый Христос есть, в нем же всякая служебная и святая поставися и утвердися сила и мученическия приносятся жертвы. Его же бе показаным на горе Моисею со скиниею жертвенник. (л. 117 об.)1037 Кажения же, молитва святых, яко благовонныя Богу, якоже глаголася. Пред престолом же, сиречь пред вышними святыми силами Христа, за излияние между ними ражденыя Божественныя любве и честныя изрядныя премудрости же и свидения.

Аще и образуются в вещества и шары видимая святыми, аще жертвенник или кадилница или ино что, но невидимая и умная суть. На сицевом убо став ангел жертовнице и кадилницу, сиречь ливан, приемлющую держай молитвы святых, аки кажения Богу приношаше. Ими же приношах да по всемирней кончине мучителными убо казньми злочестивых и беззаконных умалит (л. 118)1038 в будущем веце мучение. Своим же пришествием мзды раздаст потрудившимся и о предложении о святилище, еже есть о святем жертовнице доволно рекохом.

Ныне же паки, ответотворче, ко ответом твоим з Богом возвращаемся. Да како ты бесовскою завистию надувся, глаголеши, яко тако есть, но ино есть, ино нарицается образец, ино есть, что нарицается первый образец, и самая сущая истиная речь образец имеет начало от истиныя речи. И ныне Иеросалим Никонов не есть образец, последующе истинному образу, но самый первый началный Новый Иерусалим. И так преставают всякия уставы (л. 118 об.)1039 церковныя для того, что истина Иерусалима престала и не есть Новый Иерусалим и ни Мати Церквам, жития Божия и селения, как поем1040, восхваляя его любительной Иоанн Дамаскин.

И после престал престол Иякова брата Господня по плоти и перваго архиерея Иерусалимскаго. А не правду ли сказал Христос, когда рекл: И врата адова не одолеют Ю. А то ныне одолели, а то уже спорчены места святыя, Спасителевыми ногами топтаныя.

О1041 Иерусалиме, ответотворче, уже речено есть выше, и зде в мале речем. Еда может образ быти не бывший истине, еда может сын быти без отца или не может родивыйся от отца сын во отчее имя зватися? Почто (л. 119)1042 Адам первозданный наречен Адам или Ева Евою наречена? Иже по них мнози Адами и Евы, но несть новому Адаму Христу всем что любо к безславию или уничижению. Определиша бо ся, якоже ветхий Адам, тако и новый Адам Христос и иже прежде Христа и по Христе времены и лета и месты, якоже и ныне бывает.

Мнози Авраамы, но един в вере великий Авраам, иже Божия зрения сподобися. Мнози Исааки, но един вознесенный на жертву. Мнози Ияковы быша, но един дравыйся з Богом. Мнози Моисеи, но един паче инех от Бога прославленный пред фараоном великий законодатель. Мнози Иисусы, но един Господь Иисус Христос (л. 119 об.)1043 во славу Бога Отца. Аминь. Мнози Иоанны, но един паче инех Иоанн Предтеча. Мнози Петры и Павлы, но едини верховнии апостоли Петр и Павел. Такожде и прочим вещем имена или церквам святым или монастырем или градовом бывают от первообразных. Но каяждо разлучается1044 от первыя времены и месты, якоже старый Рим от новаго, но уже новаго Рима слава скончася, старый же пребывает. Новаго Иерусалима имя не описано, ни определено, «иеро» бо сказуется святилище или священие, «салим» же толкуется мир. И совокуплено «иеро» к «салиму» и вкупе нарекошася Иеросалим, сиречь священный мир.

(л. 120)1045 Может бо ся разуметися всякому, яко и Церковь и Иерусалим есть, сиречь священный мир, в ней же освещаются святым крещением и просвещаются святым маслосвящением и миропомазанием. Откуду же ты новое, ответотворче, глаголеши, яко ныне Иерусалим Никонов не есть образец? Почто, еда Никон во свое имя нарицает, глаголеши Никонов?

Никон несть Иерусалим, но Никон Никон есть. А еже Воскресенской монастырь Новаго Иерусалима разумей от сочетания и глаголеши, яко престала истина Иерусалима, и не есть Новый Иерусалим. Почто, того ли ради, еже срацынская власть того удержа грех ради наших, якоже нам слышится, (л. 120 об.)1046 еже тамо бывающая, яко ни единыя власти имате во святей церкви Святаго Воскресения Христова, но вся полна всякия мерзости и запустения. И зря по тамо бываемому глаголеши, яко преста истина Иерусалима, якоже и Каиафа неволным пророчеством прорек, глаголя, яко уне есть да един человек умрет за люди, а не весь язык, еже и бысть. И ни1047 Мати Церквам Божиим жития Божия и селения глаголеши. Почто, тамо ли зря уверяеши зде неведящим бываемое и яко преста престол Иякова, брата Господня по плоти и перваго архиереа Иерусалимскаго, несть тощно твое слово, но не истинно.

Приводиши Господем реченная Петру во Евангелии: (л. 121)1048 Аз1049 же ти глаголю, яко ты еси Петр и на сем камени созижду Церковь Мою, и врата адова не удолеют Ей.

И ты глаголеши ныне, яко одолели. Церковь глаголется не место точию, но нрав, и не стены церковныя, но закон церковныя и вера и житие. Се ли мниши, безумне, еже во славу Христа Бога нашего зиждутся святыя церкви по образу святаго храма Воскресения Христа, его же созда христолюбивая царица Елена, ея же образ принесе брат наш блаженныя памяти всесвятейший Паисий патриарх святаго града Иерусалима, Богу на сем предпославшу. Богу бо вся порабощена суть, и врата адова не удолеют Ей, то есть по временех бывающии гонителие, иже прелщением во ад отпущаху (л. 121 об.)1050 христианы, еретицы же суть врата во ад низводяща. Многим бо гонителем и многим еретиком одоле Церковь по писаному.

Ненавидящии Сиона посрамятся от Господа, да будут убо прежде восторжения яко трава, ссечет бо Христос выя их усечением мук. И ты глаголеши, яко преста истина Иерусалима и ни Мати Церквам Божиим жития Божия и селения. Да како преста, не оный бо Иерусалим пренесеся, ниже Мати Церквам Божиим она от Иерусалима, но образ тех. Тии же, идеже суть, тамо и днесь.

Слыши, лестный ответотворче: И1051 виде Бог, яко добро, и рече Бог: Сотворим человека по образу Нашему и по подобию.

(л. 122)1052 И паки Соломон глаголет: Яко1053 Бог созда человека в неистление и во образ подобия Своего сотвори его.

Господь1054 созда человека от земли и паки возврати его в ню. Дни, числа и времена дал им и дал им власть на ней сущим, якоже они сами, облече их крепостию и по образу Своему сотвори я.

Зри, прелестниче мира сего, еда Бог погрешил от истины, еже сотвори по образу Своему и по подобию человека, якоже ты глаголеши, ныне Иерусалим Никонов не есть образец последующий истинному образу, но самый первый началный Иерусалим. А выше глаголеши: Образец имеет начало от истинныя речи. Еда несть начало первый второму, такожде и третиему, (л. 122 об.)1055 по сем и многим, якоже от отца родится сын, первый глаголется сын, таже по нем вторый глаголется сын, по сем инии по тому же числятся, обаче вси сынове отца единаго.

Тако и едина церковь Иерусалимская глаголется всем церквам Мати, якоже Исаия глаголет: от1056 Сиона бо изыдет закон и слово Господне из Иерусалима. Еда в Констянтинополи и во Александрии и во Антиохии и прочих митрополиях церкви быша ныне зиждемей, еда и тии не от первообразныя прияли начало, рцы ми, аще ли речеши от первообразныя, почто не престала первообразная быти Мати Иерусалимская церковь и селение Божие, якоже ты ныне глаголеши?

(л. 123)1057 Послушай, человекоугодниче, дондеже разсыплет Бог кости твоя, не нашего списания на любопрение, но от книги Великаго Афанасия архиепископа Александрийскаго, его же вопроси Антиох князь.

Вопрос.

Киим же образом увещаем невежду и варвара, яко паче всех ересей соборная Церковь праву веру имать и не блазнится?

Ответ.

Не могущии писаний же догматов опаство и глубину услышати, отсюду самому и благочестивому соборныя Церкве уверитися должна суть, глаголю же, всем спасителным и честным Христовых страстей местом, соборней православней нашей вере и Церкви от Бога да радоватися и ввереным (л. 123 об.)1058 быти, глаголю же Назареф, идеже Христос в нас вселися, Вифлеем, идеже по плоти родися, Сион, идеже спасение мира содела, Иордан, идеже Адама обнови, Фавор, идеже Небесное Царство прообразова, Елеонскую гору, идеже ко Отцу на небеса от нас взыде, якоже вся Его святая и честная места, не туне, ниже всуе, соборней Церкви ввери, но якоже благочестнейшей, сиречь и честнейшей всех еретических именуемых вер Церквей, и якоже Царь честныя Его полаты, ложницы и сокровища вернейшим всех слуг своих вручает и вверяет.

Тако Иисус Христос от начала пришествия Своего соборней Церкви честная Своя места ввери, (л. 124)1059 аще же глаголет сопротивный, яко царьскую властию сия держим, да навыкнет таковый, яко и варваром, многажды Палестину приимшим, не попусти Христос Своя места еретиком преданым быти. Но аще в мале сия начаша вкратце паки соборная Церковь отгна сия, яко свиния, от святых Христа Бога нашего дворов и мест.

Послушай, расколниче, святыя Церкве, яко не описана есть церковь местом, но по всей земли, ниже другая инде именуется развее еретическая.

И1060 взыдоша на широту земли и окружиша стан святых и град возлюбленный.

Толкование.

Полк святых яве Церковь Христову, водруженую в четырех концех вселенныя, хотящи (л. 124 об.)1061 попленити и разрушити, не ведущи, яко не един ангел токмо, но мнози окрест боящихся Его.

И1062 четыре животная глаголаху «аминь», и двадесят четыре старца падоша и поклонишася Живущему во веки веков.

Толкование.

Чрез четыре же животная и старцов указуется, яко бысть едино стадо и едина Церковь ангелов и человеков, Христом Богом совокупившем настоящая и средостение градежа разоршим. Почто, злоумне, паки средостения вражду воздвизаеши, ея же сам Христос разори. Зде не погрешит истины, аще кто тя лжехристом наречет, яко противная Богу мудрствуеши. Паки слыши: (л. 125)1063 И1064 вси ангели стояху окрест престола и старцов и четырех животных. И падоша пред престолом на лице свое, и поклонишася Богу, глаголюще: Аминь. Благословение и слава, и премудрость, и благодарение, и честь, и сила, и крепость Богу нашему во веков. Аминь.

Толкование.

И вси ангели стояху окрест престола и старцов, се едина Церковь ангелов и человеков.

Со1065 всеми призывающими имя Господа нашего Иисуса Христа не Он сице, но имя Господне на всяком месте, тех же и нашем.

Аще бо и к Коринфяном писания суть написана токмо, но и всех, иже по всей земли воспоминает верных, показуяй, якоже по вселенней единей достоит быти Церкви, аще и месты (л. 125 об.)1066 мнозими разделенней, но Господь сочетовает их общий сый, тем же и соединяяй их наведе, тех же и в нашем. Много же онаго господьственнейши, якоже бо иже на единем месте сущии. Егда многия имут противныя владыки, растерзани суть, и ничто же от места к единению ползуются, различная владыком запрещающим и к себе влекущим. Не можете бо, рече, Богу служити и мамоне. Сице, иже в различных местех сущии, аще не различных имут господий, но единаго токмо, ничто же от мест к единению вреждаются, Господу единому сочетовающу их. Не глаголю прочее, рече, яко к Коринфяном. Коринфяне суще едино(л. 126)мыслие1067 имети должни есте точию, но ко всем, иже по вселенней общаго имуще Владыку. Сего ради и приложив, повторил есть, еже нашем, понеже бо, рече, имя Господа нашего Иисуса Христа да не мнится разлучати у несмысленых, наводити паки Господа нашего же и тех. И да явленнее, еже глаголю, будет, прочту по разумению сице.

Павел и Сосфен Церкви Божией сущей в Коринфе и всем призывающим имя Господа нашего же и тех, на всяком месте, аще в Риме, аще где любо суть, благодать вам от Бога Отца и Господа нашего Иисуса Христа. Или сице паки еже и паче истинее вменяю быти. Павел и Сосфен, иже в Коринфе, освященным званым святым, со всеми призывающими (л. 126 об.)1068 имя Господа нашего Иисуса Христа на всяком месте, тех же и нашем, сиречь благодать вам и мир, вам, иже в Коринфе освященным и званым бывшим, не самем, но со всеми, иже на всяком месте призывающими имя Господа нашего Иисуса Христа, и тех, аще ли же о благодати мир, что велемудрствуеши, что велми мнешися, благодатию спасен быв.

Якоже1069 тело едино есть и уды имать многия, вся же уды тела многия сущия, едино есть тело, тако и Христос.

Достояше, рещи, тако и Церковь, сие бо бе последователно1070. То убо не глаголет вместо оноя Христа полагает, на высоту возводя слово и множае посрамляя слышателя, а еже глаголет, сие есть. Тако и Христово тело, еже есть (л. 127)1071 Церковь. Якоже и тело и глава един есть человек, тако и Церковь и Христа едино быти глаголет. Тем же и Христа вместо Церкве положи и тело Его тако именуя, якоже убо рече, едино нечто есть наше тело, аще и от многих слагается. Тако и в Церкви едино нечто вси есмы, аще бо и от многих Та слагается удов, но многия сия едино бывает тело.

Вы1072 же есте тело Христово и уды от части. Не тело бо токмо, рече, но и уды есмы, о обоих бо сих выщше беседова, мнозих воедино собирая и показуя всех едино нечто по телеси образу бывших и едино сие многими составляемо, и во мнозех сущее, многая от сего содержащаяся и могущая быти (л. 127 об.)1073 многая что же есть еже отчасти елико в вас мощно и елико лепо от вас наздатися части, понеже бо рече тело не яже в Коринфянех церковь, но яже везде во вселенней. Сего ради рече отчасти, сиречь яко церковь яже в вас, часть есть повсюду лежащия церкве и тела всяческими состоящимися церквами. Тем же не токмо с собою, но и со всею сущею по вселенней Церковию мир имейте, да бысте были праведни, аще есте уды всего тела.

Павел1074, посланник Иисусов Христов волею Божиею, и Тимофей, брат церкви Божией, сущей в Коринфе, со святыми сущими во всей Ахаии, благодать вам и мир от Бога Отца и Господа Иисуса Христа. Церкви Божией, сущей в Коринфе, (л. 128)1075 паки их церковь нарицает, собирая всех воедино и связуя, ни бо будет Церковь едина раздравшимися иже в ней и друг на друга воставшем.

Со святыми всеми сущими во всей Ахаии купно и почитает Коринфяны, сих посланием вся целуя, и весь собирает язык. Святыя же нарицает, показуя, яко аще кто нечист в ней есть привета сего. Чесо же ради, в митрополии пишай, всем не ю посылает, не всюду сие творяй. К Солуняном убо пиша негде и к Македоняном посылаше, и к Ефесом пишай подобне, не объят всю Асию. И еже к Римляном послание, не иже во Италии живущим есть посланое, но зде сие творит, и воеже к Гала(л. 128 об.)том1076 послании, ниже бо тамо единому граду или двум или трием, но всюду разсеянным пишет, глаголяй: Павел апостол не от человек, ниже человеком, но Иисусом Христом и Богом Отцем воскресившем Его из мертвых, и иже со мною вси братия, церквам Галатийстим, благодать вам и мир.

И ко Евреом же едино всем написа послание, ниже сих разделив по градех, что убо есть виновное. Мне мнится, еже общим недугованием быти зде, тем же и общее творить послание, понеже и общаго требоваху исправления, ибо галате вси недуговаху и еврее, мню же и сии. Собрав прочее в весь народ (л. 129)1077 и целовав их, якоже всех приветити ему закон бе. Благодать бо, рече, вам и мир от Бога Отца нашего и Господа Иисуса Христа.

Почто1078 же во Апоколепсии пишет Иоанн седмим церквам сущим во Асии: Благодать вам и мир от сего, иже есть сый и иже бе, и иже есть грядый, и от седми духов, иже суть пред престолом Его, и от Иисуса Христа.

Толкование.

Многим же сущим Церквам по мире, седмим единем посла чрез седмичное число таинственное, сущих повсюду церкви знаменуя, и согласное настоящему животу. В нем же и седмичное дний обхождение бывает. Тем же и седмь ангел и седмь Церквей воспомяну, (л. 129 об.)1079 им же глаголет «благодать вам и мир от триипостаснаго Божества». Чрез сие убо сый Отец явлен бывает, возвестивый Моисею: Аз есмь, глаголяй, сый. Чрез сие, иже бе Слово, еже бе в начале у Бога, а чрез сие грядый Утешитель, присноприходяй на церковная чада святым крещением, совершеннее же и пространнее в будущем. Седмь же духов, седмь ангел разумевати мощно, получивших Церкве правление, несчисляемых Богопреначалнейшей и Царицы Святей Троицы, но яко рабов воспоминаемых с Нею. Якоже и божественый рече апостол: Засвидетельствую ти пред Богом и Господем Иисусом Христом и избраными Его ангелы. Негли же и инако сие разу(л. 130)мено1080 будет. Чрез убо сый и иже бе и грядый Отец назнаменуем есть, содержай в Себе всех сущих начало, средняя и конечная. Чрез седмь же духов действа животворящаго Духа, чрез последуемое же Христа Бога, нас ради человек бывша. На мнозех бо местех не разъиственне каяждо Божественная ипостась, у апостола предчиняется и после полагается. Тем же и зде глаголет от Иисуса Христа и прочая по ряду.

И се слышал еси, яко и в седмих вся суть Церкви, яже во вселенней, и едина Церковь ангелов и человеков, Христом Богом совокупившем растоящая и средостение градежа разоршем. Аще месты и составми глаголются мнози и что разнство есть Церкви первообразней (л. 130 об.)1081 Ей, якоже и превообразному образ.

Икона1082 глаголется, от еже подобитися. Словенски же образ, за еже образовати ино лице, ино естественый и ино подобителный образ. Ов убо не естествено разнство имущи к виновнику, но состава, якоже Сын ко Отцу, едино бо сим естество, два же состава. Ов же сопротивно сему не состава разнство имущи к первообразному, но естественое, якоже образ Христов ко Христу. Един бо состав сим, две же естестве, ино бо естество вещи писания, но Христово по человечеству, по ему же и описуется. Покланяемей иконе, Христос покланяем есть, Ему же есть подобие, а иже обесчещевает икону Христос обесчещиваем есть. (л. 131)1083 И обесчещаяй яков любо храм, обесчещает первообразный, кленый бо ся олтарем, кленется и живущим в нем. А не подъемшия подобия вещи, якоже о видящимся в зерцале, сей бо облобызающе, не вещно образ обгорнуем и без вести бывшу изоображению, о нем же покланяние вещь пребысть непоклонна. Ничто же приобщившися подобию, но якоже печать умышление сущи вещи разлучена, ничтоже к вещи истиною имать обще, аще и в вещи печать образ составися.

Всякаго подобителне образуемаго не естеством, но состав образуется. И сего ради тойжде первообразному образ его не естеством, но составом, (л. 131 об.)1084 сиречь подобием состава, священным иконы воставляем, да сих зряще, сим мним зрети первообразная. Бывают нам воспоминания и увещание любве, еже к сих первообразным, елико бо часто образи зрятся, толико и иже сие зрящии воставляются к первообразным памяти и желанию и любве. Еже убо духом и истиною служения блаженной Троицы от православных воздавается. Святым же образом не служение всяко, но поклонение и лобзание и почести. Аще бо и почести образа на первообразное преходят, на служение блаженныя Троицы, а не честных образов: да не твари служителие и вещни служителие воз(л. 132)мнени1085 будем. О Самом убо том Христе служителное поклонение и естественное есть. Покланяяй бо ся тому, споклоняется Отцу и Сыну и Святому Духу, иже во Троицы единому естеству, иже есть троическое поклонение и служение. О иконе же Христове усвоителное, рекше любовнаго завещания поклонение, и единоименно. Покланяяй бо ся сей не спокланяется Отцу и Духу, но токмо иже в ней Христу, иже заеже воплотитись образуемому по телесовидном зраце Его, иже есть усвоителное, рекше любовное поклонение и составное, рекше состава. Христос убо зрится во иконе Его, таже состоится о Нем, якоже сень с телесем, Его же и разделитися се не мощно, аще и не вина (л. 132 об.)1086 сия видится, но якоже сень осиянием является солнечным. Сице и Христова икона изображением вещи.

Толкуеши, «Никос» по грецки смятение. Несмь же «Никос», но совершеный Никонос, то есть победник, ни есть, ни была смута, и в первом основании лжеши. Но елицы смущаются, якоже тебя и ты и о тебе сокрушатся от камене претыкания Христа, на Него же падут, сокрушатся, а на них же падет, сотрыет их. Или от недостойных уст твоих неволно изречеся Симеоново пророчество: Се лежит сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо. Тако и сия церковь, на востание любящим Христа и почитающим (л. 133) святыя Его страсти, а на падение всем ненавидящим, иже Христос усечет выя их усечением вечных мук.




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 <<< Предыдущий вопрос ... Следующий вопрос >>>



Ссылки:


1 РГАДА. Ф. 27. Д. 140. Л. 2–1039. назад

1033 На поле: пускай.

1034 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1035 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1036 На правом поле листа пометы: Скрыжаль 4; Апост. толк. слов. 7.

1037 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1038 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1039 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1040 Так в ркп.

1041 В ркп. дважды.

1042 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1043 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1044 Исправлено из «разлучаются».

1045 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1046 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1047 Вписано над строкой более мелким почерком.

1048 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1049 На правом поле листа помета: Матф. 67.

1050 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1051 На левом поле листа помета: Быт. 1.

1052 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1053 На правом поле листа помета: Премудр. 2.

1054 На правом поле листа помета: Сирах.

1055 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1056 На левом поле листа помета: Исаия 2.

1057 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1058 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1059 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1060 На правом поле листа помета: Апок[крифические] слов[а] 21 глав. 20 стих 8.

1061 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1062 На левом поле листа помета: Апок[крифические] слов[а] 4 стих 14.

1063 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1064 На правом поле листа помета: Апок. слово 3 глав. 7 стих 11.

1065 На правом поле листа помета: 1 Кор. глав. 1 бесед.1.

1066 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1067 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1068 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1069 На правом поле листа помета: 1 Кор. 122 глав. 14 бесед. 30.

1070 Написано тем же почерком со знаком вставки на левом поле: «те».

1071 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1072 На правом поле листа помета: 1 Кор. 153 беседа 30.

1073 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1074 На левом поле листа помета: 1 Кор. 167 беседа 1.

1075 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1076 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1077 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1078 На правом поле листа помета: Апок. 1.

1079 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1080 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1081 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1082 На левом поле листа помета: Фотиа патриарха и Феодора Студита. Матф. сост. Евангелия глав. 4 лист 95.

1083 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1084 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

1085 На верхнем поле листа киноварная помета: на 14-й вопрос и ответ.

1086 На верхнем поле листа киноварная помета: 14 возражение.

Домашняя страница
священника Владимира Кобец

Создание сайта Веб-студия Vinchi

®©Vinchi Group