История
Достопримечательности
Окрестности
Церкви округи
Фотогалерея
Сегодняшний день
Библиотека
Полезная информация
Форум
Гостевая книга
Карта сайта

Поиск по сайту

 

Памятные даты:

 

Праздники

Памятные даты

 

Наши сайты:


Подготовьте себя заранее к поездке в

Ферапонтово

http://www.ferapontov-monastyr.ru/
http://ferapontov-monastyr.ru/catalog/
http://www.ferapontovo-pilgrim.ru
http://www.ferapontovo-archive.ru
http://www.ferapontovo-foto.ru/
http://www.ferapontov.ru/
http://www.patriarch-nikon.ru/
http://www.tsipino.ru/
http://a-russian-troika.ru
http://a-hippotherapy.ru

Прогноз погоды:


Ферапонтово >>>


Яндекс.Погода


На главную Карта сайта Написать письмо

На главную Библиотека ПАТРИАРХ НИКОН В ФЕРАПОНТОВОМ МОНАСТЫРЕ Патриарх Никон. Труды. Возражение, или Разорение смиренаго Никона ... (17)

ВОЗРАЖЕНИЕ, ИЛИ РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА ... (17)


Патриарх Никон.Труды

Научное исследование,

общая редакция В.В. Шмидта



ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,

Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы1


ВОПРОС, ГЛАВА 17


Никон говорит, что не обретается вне от своего престола и епархии, толко съехал для некоторых притчей достойных, которые он будет явно говорить, егда будет призван от истиннаго судии и праведнаго.


Ответ


Бысть везде и на всяком месте дано токмо Богу, который ни в котором месте не ограждаетца и не описуетця, для чего на всяком месте есть Его вседержительство, но человеку дано есть на некотором месте быти огражденому и описанному, и на таком именном месте, а не на инем месте; престол Цареградской описуетця толко в одном Цареграде, а не инде где; такожде Иеросалимской в самом Иеросалиме; толко естли прилучилось чрез войны разорение или иныя притчи, тогда мочно на иное место перенесть, как учинилось во Антиохии и во Александрии, которые оба престолы перенесены суть на иныя лутчия и безопасныя места. Ныне милостию Божиею и благодатию Господнею живет и царьствует Москва; чесо ради ты отнимаешь от нея престол и преносишь в монастырь свой? То без ведома особнаго царьскаго величества и без совета всех архиереов и всего освященнаго чину не подобается чинить, для того что ты не сам един глава и самовластел; глаголет убо и правило святых апостол 34-е, что епископи без своих первоначалных и глав их не чинят ничто; однакожде и первый их без совету всех ничесо не чинит для одности. Да и говорит патриарху: чесо ради не поведал тайных притчи своего отъезду, но без совету и докладу толко от себе отстал и пошел, и после отъезду опять чесо ради не известил чрез писание, но оставил речи на долгое время, на 4 годы и болши, чтоб дело в молчании было. Чесо ради сам не изыскивал собору, чтоб очистился и оправдал себе самаго, выговоряя свое учение. Однакоже страшно есть страсть самолюбства и проклята гордость та притчею и родит такие делы, ими же убо он, Никон, чего сам изыскав, и терпети хотя.


РАЗОРЕНИЕ 17 ВОПРОСА И ОТВЕТА


Глаголеши, совопросниче, яко аз говорю, что не обретаюся вне от своего престола и епархии, толко съехал для некоторых притчей достойных, которые он будет явно говорити, егда будет призван от истиннаго судии и праведнаго.

Писано1 есть, яко о неключаемых кому не достоит испытовати.

Евангелисту2 глаголющу: И по хлебе тогда вниде в он сатана. Глагола ему Иисус: Еже твориши, твори вскоре. Сего же никто разу(л. 145)ме3 от возлежащих, к чесому рече ему. Ови4 убо сошедшеся, вопрошаху Его, глаголюще: Господи, аще в лето сие устрояеши царьство Израилево? Рече же к ним: Несть ваше разумети времена и лета, яже Отец положи Своею областию. Почто вопрошаеши, яже не суть достойных?

Глаголеши ли, ответотворче, яко бысть везде на всяком месте дано токмо Богу, который ни в котором месте не ограждается и не описуется, для чего на всяком месте есть Его вседержительство. Но человеку дано есть на некотором месте быти огражденному и описанному и на том именном месте, а не инем месте престол Цареградской описуется (л. 145 об.)5 толко в одном Цареграде, а не инде где, такожде и Иерусалимской в самом Иерусалиме толко.

Писано есть, ответотворче: Яко6 подобает всякому глаголу или вещи верна приводити свидетельства от Богодухновенных писаний, во извещение убо благому в постыждение же лукавому, а не человеческим преданиом последовати.

Писано7 есть: И пришед к Нему искуситель, рече: Аще Сын еси Божий, рцы камению сему, да хлеби будут. Он же отвещав, рече: Писано есть: не о хлебе едином жив будет человек, но о всяком глаголе изходящем изо уст Божиих.

По8 сих же вопросиша Его фарисее и книжницы: Почто ученицы Твои не ходят по преданию (л. 146)9 старец, но неумовенныма рукама снедают хлеб. Он же отвещав, рече им: Яко добре пророчествова Исаия о вас, лицемере, якоже есть писано. Сии людие устнами чтут Мя, сердце же их далече отстоит от Мене. Сии же чтут Мя, учаще учения заповедей человеческих, оставльше бо заповедь Божию.

Мужие10 июдейстии, живущии во Иерусалиме, вся се вам разумно да будет и внушите словеса моя, не бо, якоже вы мните, сии пияни суть, есть бо час третий дне, но се есть реченое пророком Иоилем: И будет в последняя дни, глаголет, излию от духа Моего на всяку плоть и прорекут. И прочая.

Доволно ли ти есть, (л. 146 об.)11 лжесловче, во указание, яко не подобает кроме писания учити или проповедати, якоже апостолския каноны 65-й и 85-й и шестаго Вселенскаго собора утвержают. Да почто бесишися, отвещаеши кроме писания и заповедей, глаголеши, яко Цареградской престол точию во Цареграде описуется и Иерусалимский во Иерусалиме. Хощеши ли, аз ти в мале покажу. Да почто вселенстии патриарси исходят от своих престол по странам и достизают даже и до зде, яже и при нас быти тем. Иже суть Константинополскому Афанасию, Антиохийскому Макарию, Иерусалимскому Паисею, якоже и прежде бывшим Константинопол(л. 147)скому12 Иеремию, Иерусалимскому Феофану, прочих митрополит и архиепископов и епископов, Бог число их изочтет, да почто аще и вне своея епархии обреталися, но койждо своею титлою престола писалися и именовалися, якоже и ты днесь зде пишешися и именуешися Газский митрополит в чюждей епрахии. Да уже не леть есть, глаголеши, нам в своей епархии именоватися, еже злаго ради времени отшедшим. Почто ты в чюждей пишешися и именуешися Газским, да где есть Газа и колико время преходя скитаешися от нея, аки змий, ползая по земли, изблевая смертоносная своя беззаконная слова и уядая простейшия человеки. Сыскать, аще бы (л. 147 об.)13 о тебе колико от Газы, одва и бывал ли в Газе, или есть ли в Газе и седалище или престол архиерейский. У брата сучец видиши, а у себя и бревна не видиши. Лицемере, изми первие бревно изо очесе твоего и потом прозриши изъяти сучец изо очесе брата твоего. Тако Господу заповедующу: Писано14 есть, не оклеветайте друг друга, братие. Оклеветаяй бо брата своего или осуждаяй брата своего, оклеветает закон и осуждает закон. Аще закон осуждаеши, неси творец, но судия. Един есть Законоположник и Судия, могий спасти и погубити, ты кто еси, осуждаяй друга?

Послушай же (л. 148)15 святых отец святаго 1-го собора Вселенскаго правило 6.

Египтом или всею и Пентаполиею Александрийский епископ да владеет, и Римский епископ сущими под Римом да владеет, и Антиохийский и прочии епископи своими да обладают.

И Втораго Вселенскаго собора правило 4-е.

Предел ради никто же да смешает Церковь, ни поставляет презвитера, ни епископа. Сущи яже во языцех Божия Церкви, святых отец обычаи да держат.

Толкование.

Во многих правилех речено есть, яко не подобает епископу на чюжую епископию находити, но койждо внутрь своих предел да пребывает.

Сам ты свидетельствуеши, яко Александрийский пренесеся во Египет (л. 148 об.)16 и Антиохийский в Дамаск. Почто же не пишутся ов Египецкий и ов Дамаскинский, да уже по твоему толкованию и сии извержены суть. Безумне, почто не согласився с Божественным писанием, порицаеши нас без правды? Видел ли еси, яко несть согрешил епископ, внутрь своих предел пребывая, и ниже есть описано место епископу в своей ему епископии где пребывати. Но точию вся святыя правила отрицают и извергают, свою оставя епископию, в чюждих пребывающих, якоже ты, непреподобне, вся святыя правила ни во что вменил еси и яко тать по писаному, не входя дверми, но прелазя инуде, обретаешися, тать бо не преходит, (л. 149)17 разве да украдет и убиет и погубит, от плод бо познайте их, аще объемлют от терния гвоздие и от репия смокви.

Блюдитеся, рече святый апостол, яко по нашем отшествии внидут волцы тяжце, не щадяще стада Христова, и блюдитесь от псов и лаятелей.

Глаголеши, ответотворче, есть ли бы прилучилось чрез войны разорение или иныя притчи, тогда мощно на иное место пренесть, как учинилося во Антиохии и во Александрии, которые оба престола пренесены суть на иные лутчия места.

Да на что болши войны кому царев гнев понести, по святому Григорию Богослову, якоже выше писано есть. (л. 149 об.)18 Зриши ли, колик подвиг, колико тщание показует от великаго гнева твоего на мя царь, чтобы какову лжу ни сказал кто сам чрез вся святыя Божия заповеди и апостолския и отеческия правила.

По всей России сыскивает з болшим страхом и прещением о несведомых наших и бысть сам судия и истец. Весь на себя суд и управление архиерейское взял.

Господу заповедающу: Не19 судите, да не судими будете, им же бо судом судите, осудитеся. И паки. Не20 судите и не осудитесь, не осуждайте и не осуждени будете.

Ты21 кто еси судяй чюждему рабу, своему господеви стоит или падает, станет же силен Бог (л. 150)22 поставити его. Тем же безответен еси, о человече, всяк судяй, им же бо инаго судиши, себе осуждаеши, тая ж де бо твориши судяй. Вемы же, яко суд Божий есть воистину на творящих таковая. Помышляеши же ли се, о человече, судяй таковая, яко ты убежиши суда Божия. И паки.

Не23 оклеветайте друг друга, братие, не осуждайте, оклеветая ибо брата или осуждаяй брата, оклеветает закон и осуждает закон: аще закон осуждаеши, не си творец, но судия; един есть Законоположник и Судия, могий спасти и погубити. Ты ж кто еси, осуждая друга?

Но сия вся презрев, яко же прежде собор (л. 150 об.)24 чрез Божественыя правила своим повелением собрал, ему же написание первое сице есть.

В лето от создания мира 7168-е, от воплощения же Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа 1665-го повелением благочестивейшаго великаго государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всея великия и малыя и белыя России самодержца собрашася преосвященнии митрополиты и архиепископи и епископы и архимандриты и игумены и весь освященный собор. Собра же ся вины ради сицевыя, понеже пред сим летом предвоспомянутыя осмыя тысящи во 167-е случися Святейшему Никону Патриарху Московскому и всеа России (л. 151)25 свой патриаршеский престол оставити. И в нынешнем вышеписаннем лете февраля в 6 день предсташа весь преосвященный собор пред лицем великаго государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всеа великия и малыя и белыя Русии самодержца, и слышав от святых уст его великое попечение, зане святая соборная Церковь пастыря и жениха не имеет. Да и преосвященный собор о нем крепко и единодушно праведне, не имея кто ненависти и тщетныя любве, по правилех святых апостол и святых отец разсуждают, памятуя койждо страшный Суд и воздаяние коемуждо по делом его. Они же, преосвященный собор, слыша его пре(л. 151 об.)мудрейшее26 его, великого государя, повеление, идоша в Крестовую патриаршу полату и наутрее февраля в 17день по его, государя царя и великого князя Алексия Михайловича всеа великия и малыя и белыя Русии самодержца, указу боярин Петр Михайлович Салтыков принес на собор скаски писмяныя. И преосвященнии, прияша скаски, и свидетелей против сказок на соборе допрашивали, священнаго чину по священству, а прочих по святей непорочней евангелской заповеди

В скасках преосвященнаго Питирима митрополита Сарскаго и Подонскаго и болярина князя Алексия Никитича Трубецкаго написано: Патриарх Никон патриаршества своего отрешен (л. 152)27 с клятвою. А в прочих скасках во всех о отречении патриаршества его написано: Отречеся патриарх патриаршества своего во всех согласно и впредь на патриаршестве обещалися не быти.

И преосвященный собор, сказок слушав, познали: Святейший Патриарх Никон оставил свой патриаршеский престол своею волею. И о том посылали доложить великого государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всеа великия и малыя и белыя Русии самодержца болярина Петра Михайловича Салтыкова о указе. И болярин Петр Михайлович Салтыков, пришед на собор, сказал, что великий государь царь и великий князь Алексий Михайлович (л. 152 об.)28 всеа великия и малыя и белыя Русии самодержец указал преосвященному собору выписать ис правил святых апостол и святых отец о отшествии бывшаго Патриарха Никона. А у выписки указал великий государь быть преосвященному архиепископу Маркелу Вологоцкому и Белозерскому и преосвященному архиепископу Илариону Резанскому и Муромскому, и преосвященному архиепископу Макарию Псковскому и Изборскому, Чюдова монастыря архимандриту Павлу, Александрова монастыря Свирскаго игумену Симону. И по указу великаго государя царя и великаго князя Алексия Михайловича всеа великия и малыя и белыя Русии самодержца преосвященный собор велели (л. 153)29 выписать ис правил святых апостол и святых отец. А у выписи велели быть преосвященным архиепископом Маркелу, Илариону, Макарию и архимандриту Павлу и игумену Симону. И в той их выписке про патриарш отход и суд правил святых апостол и святых отец Вселенских седми соборов не объявилося, развее о епископех. А Вселенскаго 4-го собора 9-е правило ни митрополита прощает митрополитом судить, но святейшему патриарху, под ним же есть митрополит, или Цареградскому патриарху.

Такожде от свитка новых заповедей глава 57 и 58 указуют. А они в приклад написали епископския правила, (л. 153 об.)30 а не о патриархе. И разсмотри, колико есть написано лжи, а не истины в писме собора. Бывшим нам по отшествии в Воскресенском монастыре год и болши, и ничто нам помяну государь царь о патриаршестве, ведая нашему отшествию вину. Но и на Москве нам бывшим сказано, что Орда хотела на Московския места наступити, и ничто же государь царь, егда нам видевшимся с ним, о сем возвети и ни в чем отмени в пришествие наше. Но якоже бывшим нам на Москве, тако все сотвори, якоже обычай имел прежде Патриаршеский чин и на седалищи оном седети нам указа, якоже вси (л. 154)31 ведят бывшии ту. Таже оскудевших нам потреб телесных отъидохом в Иверской монастырь. Тогда изволи государь своим повелением собрать митрополитов и архиепископов, и епископов, архимандритов и игуменов. И призвав, сказал им о нашем отшествии, якоже ему изволилось, и скаску таковую прислал в Крестовую патриарщу полату про наше отшествие. А кто допрашивал, того не написано. А знатно, что он сам, великий государь, или боярин кто любо допрашивал, и правил не написано, по которому правилу святых апостол и святых отец.

А есть в пра(л. 154 об.)вилех32 святых апостол в 37-м собору собиратися.

Дващи в лете епископи да собираются церковных ради вещей и Божественых повелений.

Толкование.

Сие убо правило преславных апостолов повелевает дващи в лете собору быти, но обаче се оставлено бысть, ибо осмое правило 6-го собора, иже в Трулле полатнем, и шестое правило, иже в Никеи 2-го собора. Единаго в лете повелевают в коейждо области от всех епископ собору быти о церковных вещех и о Божественых повелений стязаний и о разрешений недоуменных и неразумных вин. И сие правило повелевает33 самем епископом (л. 155)34 собиратися, а не царю собирати указано.

Такожде 1-го Вселенскаго собора 5-е правило, собора Лаодикийскаго 39-е правило, собора Халкидонскаго правило 19, собора Карфагенскаго правило 18, собора 6-го Вселенскаго правило 8-е, собора 7-го Вселенскаго правило 6-е.

Во всех же единою речено есть собираются. Во Антиохии же Сирстей в 20-м правиле к концу толкования глаголет: Несть35 же достойно никим же о себе собора творити, свене сущаго в митрополии епископа, рекше митрополита.

И нигде есть после седми Вселенских соборов, еже царем собирати (л. 155 об.)36 или собиратися со цари, развее Флоренскаго осмаго собора и нынешняго 9-го.

Понеже на 7-м святем Вселенстем соборе утвержено с клятвою, к тому уже нелзе ни прибавить, ни убавить, якоже есть о сем выше писано много. И сей собор, бывший 9-й, не точию сонмищем июдейским достойно нарещи, но и бесовским, яко не по правилом собран. Такоже и соборование все по цареву указу делали, якоже он хотел, собор собран по ево, государеву, указу, и делано все по ево, государеву, указу, и руками закреплено по писаному во Евангелии во свидетелство им и языком. И все, елико (л. 156)37 написали, все солгали.

Карфагенскаго собора правило 104.

Людскаго суда у царя просяй, не епископ.

Того же собора правило 106.

Некия ради нужди хотяй ко цареви отъити, да яве сия творит Халхидонскому епископу и Римскому и отпустное послание да возмет. Аще ли ни, без обещания есть.

Смотри 104-е правило: Аще бы и похотел кто царева суда, извергается. Колми паче беззаконно царю на суд епископов своим указом собирати. Якоже 106-е правило глаголет: без патриарша или папина веления ни по что не приходят к царю. Якоже и Антиохийскаго собора правило 11: Епископ или презвитер или диакон сам о себе ко царю приходяй без по(л. 156 об.)веления38 сущаго во области митрополита, с причащением и сана извержется.

Глаголеши, толковниче, ныне милостию Божиею и благодатию Господнею живет и царствует Москва. Чесо ради ты отнимаешь от нея престол и приносишь в монастырь той без ведома особнаго царьскаго величества и без совета всех архиереов и всего священнаго чину для того, что ты не сам един глава и самовластел. Глаголет убо 34-е святых апостол правило, что епископи без своих первоначалных и глав их не чинят ничто же. Однако же и ни первый их без совету всех ничесо не чинил для одности, да и говорит патриарху, чесо ради не поведал (л. 157)39 тайных притчи своего отъезду, ни без совету и докладу, толко от себя, отстал и пошел. Аз не без ведома царства отшел, ведал государь царь, потому гнев почал быть на мя не по правде. И приходили от нево, государя, ево государевы ближние люди, князь Юрье Иванович Ромодановской да Офонасей Иванович Матюшкин. И им то говорено, что от немилосердия его, государева, иду из Москвы вон, пусть ему, государю, просторнее без меня, а то на мя гневаяся, к церкви не ходит. И про тот гнев всему государству ведомо, что он, государь, гневаяся на мене, не приходил. А все святей велицей Церкви обид много стало и Божественых заповедей Христовых и святых (л. 157 об.)40 апостол и святых отец правил, как обещал на нашем поставлении, не почал соблюдать. А мы на избрании своего патриаршества и сами обещали с клятвою и с подписанием руки своея Божия заповеди и святых апостол и святых отец хранити. А он, великий государь, чрез Божественыя правила суд церковной отнял, нас самех и епископов и архимандритов, и игуменов и весь священнический чин велел своим приказным людем судити, якоже и ныне от всех зрится. И о том о всем после святыя службы, как нам итти с Москвы, во святей церкви пред Богом и святыми Его ангелы засвидетельствовано и пред святым Евангелием и всеми (л. 158)41 священными церковными вещми, и обретшимися в то время архиереи и иереи и всем священным собором и всеми людьми, а не безвестно отшел. Их же государь царь принуди сказати то мое свидетельство отреканием. И многими пытками стращали, велели сказывати, как ему, государю, годно. И всем архиереом свое государево жалованье давал для тово, чтоб на меня подписалися к ево годности и про то ведомо всему государству.

И по единем лете приезжал аз к Москве, и государь царь свои очи дал видети и в седении ничем перед прежним не отменил, зная мою неповинность перед ним, государем. И после велел было в Колязин монастырь (л. 158 об.)42 сослать, толко я не поехал. И паки отъидохом во своя, Божественым заповедем повинуяся, глаголющим: Егда43 убо гонят вы во граде сем, бегайте во другий. В онь же град входите, и не приемлют вас, ниже послушают словес ваших, изходяще из града, отрясите прах ног ваших. Аминь, глаголю вам, отраднее будет земли Содомстей и Гоморстей в день Судный, неже граду тому.

Несть раб болий Господа своего, ни посланник болий пославшаго Его. Аще Мене изгнаша, и вас ижденут, аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут, но сия вся творят вам за имя Мое.

Довлеет ученику, да будет яко (л. 159)44 учитель его и раб, яко Господь его. Аще господина дому Веелзевула нарекоша, колми паче домашняя его, не убойтеся убо их. Но дадите место гневу. Писано бо есть: Мне отмщение и Аз воздам, глаголет Господь.

И опять глаголеши, после отъезду своего чесо ради не известил чрез писание и не оставил речи, на долгое время на 4-е годы и болши, чтоб дело в молчании было.

Писано много было от Божественаго писания о всех его царских превосходящих делех, и он, великий государь, не слушает, но паче гнев на гнев прилагает.

Ты же глаголеши, чесо ради сам не изыскивал собору чтоб очистился и оправдал себе самаго, выговоря свое (л. 159 об.)45 учение. Где есть писано, еже ты глаголеши, яко бы самому собору изыскивати и для чево, покажи правила таковые, чтоб оправдати себе самого, выговаривая свое учение? И о ком таковый собор собрати, и где их взяти, понеже подобно такое дело всем патриархом знати, аще митрополита митрополиты не могут судити, колми паче46 патриарха главу всем составом, якоже выше есть показано.

Паки, глаголеши, ответотворче неправедный, однако страшно есть страсть самолюбства и проклята гордость та притчею и родит такие дела, ими же убо он, Никон, чесо47 сам изыскивал и терпети хотя.

(л. 160)48 Да которое самолюбство, еже вся злая терпети заповеди ради Божия.

Тако49 есть писано: Хотящему судитися с тобою и ризу твою взяти от тебе, не возбрани ему и срачицу.

Имеет50 ли кто вещь, имея ко иному судитися от неправедных, а не от святых. Се убо срам вам есть, яко тяжбы имате между собою, почто не паче обидими есте, почто не паче лишени бываете.

Рабу же Господню не подобает сваритися, но тиху быти ко всем.

Аще51 ли друг друга хаплете и снедаете, блюдитеся, да не друг от друга снедени будете.

Но52 се судите паче, не полагати претыкания брату в соблазн.

И поем Его Петр, на(л. 160 об.)чат53 претити Ему, глаголя: Милостив54 Ты, Господи, не имать быти Тебе се. Он же, обрящся, рече Петрови: Иди за Мя сатана, яко не мыслиши, яже суть Божия, но яже человеческая. И паки писано есть: Разсыплет Бог кости человекоугодником.

Да что суть гордость наша, еже писаное совершаем делом. Отступися от зла, сотвори благо, се ли глаголеши гордость?

Апостол святый учит ны: Блюдите, убо како опасно ходите, не яко не мудри, но яко премудри, искупующе время, яко дние зли суть. Сего ради не бывайте безумно, но разумевающе, что есть воля Божия святая и угодная. Не сообразуйтеся веку сему, но преобразуй(л. 161)теся55 обновлением ума вашего, воеже искушати вам, что есть воля Божия.

И проклинаешь гордость, которую гордость? Тую ли, ею же ты гордишися и не в свою меру поступаеши, митрополит иностранец, яже по многим законным каноном не достоин ни священства, не точию архиерейства? На сию гордость мы по законом святым и утрегубим: да будеши проклят, да будеши проклят, да будеши проклят.




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 <<< Предыдущий вопрос ... Следующий вопрос >>>



Ссылки:


1 РГАДА. Ф. 27. Д. 140. Л. 2–1039. назад

1 На левом поле листа помета: Васил. 1 книга 9.

2 На левом поле листа помета: Деян. 1.

3 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

4 На левом поле листа помета: Деян. 1.

5 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

6 1 книга Вас. Велик. 26.

7 На левом поле листа помета: Матф.

8 На левом поле листа помета: Марк 28.

9 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

10 На правом поле листа помета: Деян. 3.

11 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

12 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

13 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

14 На левом поле листа помета: Ияк. 56.

15 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

16 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

17 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

18 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

19 На левом поле листа помета: Матф. 20.

20 На левом поле листа помета: Лук. 27.

21 На левом поле листа помета: Рим. 112.

22 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

23 На правом поле листа помета: Иоан. 56.

24 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

25 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

26 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

27 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

28 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

29 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

30 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

31 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

32 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

33 Исправлено из «повелевают».

34 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

35 В ркп. «есть», пропущен киноварный инициал.

36 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

37 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

38 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

39 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

40 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

41 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

42 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

43 На левом поле листа помета: Матф. 37.

44 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

45 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

46 В ркп. дважды.

47 Написано тем же почерком между строк.

48 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

49 На правом поле листа помета: Лук. 25.

50 На правом поле листа помета: Кор. 134.

51 На правом поле листа помета: Гал. 212.

52 На правом поле листа помета: Рим. 114.

53 На верхнем поле листа киноварная помета: 17 возражение.

54 На левом поле листа помета: Матф. 68.

55 На верхнем поле листа киноварная помета: на 17-й вопрос и ответ.

Домашняя страница
священника Владимира Кобец

Создание сайта Веб-студия Vinchi

®©Vinchi Group