История
Достопримечательности
Окрестности
Церкви округи
Фотогалерея
Сегодняшний день
Библиотека
Полезная информация
Форум
Гостевая книга
Карта сайта

Поиск по сайту

 

Памятные даты:

 

Праздники

Памятные даты

 

Наши сайты:


Подготовьте себя заранее к поездке в

Ферапонтово

http://www.ferapontov-monastyr.ru/
http://ferapontov-monastyr.ru/catalog/
http://www.ferapontovo-pilgrim.ru
http://www.ferapontovo-archive.ru
http://www.ferapontovo-foto.ru/
http://www.ferapontov.ru/
http://www.patriarch-nikon.ru/
http://www.tsipino.ru/
http://a-russian-troika.ru
http://a-hippotherapy.ru

Прогноз погоды:


Ферапонтово >>>


Яндекс.Погода


На главную Карта сайта Написать письмо

На главную Библиотека ПАТРИАРХ НИКОН В ФЕРАПОНТОВОМ МОНАСТЫРЕ Патриарх Никон. Труды. Возражение, или Разорение смиренаго Никона ... (26-9)

ВОЗРАЖЕНИЕ, ИЛИ РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА ... (26-9)


Патриарх Никон.Труды

Научное исследование,

общая редакция В.В. Шмидта



ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,

Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы1


Слово 12.

О брани ангелов и бесов и о низпадении сатанине, зачало 34.

И2871 бысть брань на небеси2872, Михаил и ангели Его брань сотвориша на змия. И2873 змий брася и аггели его и не возмогоша, ниже место их обретеся к тому на небеси.

(л. 602 об.)2874 И сия мощно приложити2875 и к первому диаволю2876 испадению от ангелскаго чина за гордыню и зависть и во2877 убиение Владычным крестом, егда якоже глаголет Господь2878: Князь мира сего осужден есть и от древняго мучителства извержен есть. Его же гордыню и кичение Божественым ангелом, купно с ними Архистратигу Михаилу, не терпящим. В лепоту того своего си спребывания извергоша первее, якоже глаголет Иезекииль, яко от херувимов извержен бысть той из среды огненых камений, из небесных, мню, чинов, занеже обретошася в нем беззакония и неправды. В пришествии ж Христове служащии Ему, после искушения (л. 603)2879 аки обезчещена раба паки возгнушашася. Вестно же се буди, якоже отцем взмнеся по содетелстве чювственнаго мира2880, сице гордостию и завистию низвержен бысть бездушному первее вверен быв началству, якоже глаголет апостол2881.


И пакий же такожде наречение некоим от них, сиречь от древних Божественых ангел2882, и строением окрест земля даде владети и началствовати, и добре началствовати испоручись. И по сих глаголет, но ни во что ж случися скончатися их чину, и свержен бысть змий велий, уж2883 древний, нарицаемый2884 диавол и сатана, прелщаяй всю вселенную. И свержен бысть на землю и аггели его с ним (л. 603 об.)2885 свержени быша. И свержен бысть змий велий на землю в лепоту. Не стерпе бо небо земнаго мудрования, зане свету тма не обещителна2886. Аще же со Арфром2887 полагается <...>2888 сатана, не яко ин сый от диавола, аще и лежит по превозходному. Тожде диавол иже сатана, но яко двема нарицаемый2889, ово убо заеже оболгати и оклеветати добродетели и сих рачителя и самаго того Бога человеком, якоже Адаму2890 его завистника подписа, ово же, яко противник2891 Владыце и рабом Его. Вестно же буди, яко не тако местное по кресте бысть диаволе низпадение, якоже прежднее немощию праотец, но вконец сокрушением2892, якоже (л. 604)2893 и сам диавол2894 великому Антонию исповеда, яко псаломское слово на нем исполнися. Вражия2895 оружия оскудеша вконец. Испадение убо его есть и лукавых его начинаний и покушений отвержение и разорение со извержением с небес и своего си совершенне началства, якоже речеся. Глаголано же бысть блаженным Юстином2896, философом и мучеником, яко диавол по пришествии Христове и по ответе нань в геену наипаче хулником будет, аще и первее не тако безстуднее Бога похули. Тем же о нем праволучне речеся: Сердце2897 его отвердело яко камень, зане ослабленое и неутружденое лукавства, аще же чаяние муки лука(л. 604 об.)внейшаго2898 того содела, то како мучайся или сам или делателие его в геенне, искушением огненным скверн греховных отмыются.

Сего же не получивше, како имети будут конец муки, по суемудреным еретиком: И слышах глас велий на небеси, глаголющ: Ныне бысть спасение и сила и царьство Бога нашего и область Христа Его, яко низвержен бысть оскорбитель2899 братий наших, оглаголуяй их пред Богом нашим день и нощь, яко низвержен бысть оглаголник братий наших. Оглаголение и клевета яже на человеком диавола, еже есть, именова, якоже речеся: Веселят же ся ангели о извержении сего. Ни2900 едина бо часть верному с неверным.

(л. 605)2901 И2902 тии победиша того за кровь Агнчю и за слово свидетельства своего и не возлюбиша2903 душа свою до смерти. Сего2904 ради веселитеся небеса и живущии в них. Горе земли и морю, зане сниде диавол к вам, велию имеяй ярость, ведый, яко мало время имать. И тии победиша его за кровь Агнчю и оглаголуемии от него глаголетстии, но клеветуемии якоже Иов, со всеми человеки покаряющимися и верующими ему, обаче победиша и по Христе страданиями. А яко веселятся горния силы о падении его и печалуют о навете его на истаявшыя и присохшыя к земным, достоверно есть, ибо богоподражательно. Горе же живущим на земли (л. 605 об.)2905 и на море, сиречь имущим жителство на небеси, но на земли. Мнози бо от сущих на земли врага побеждают и победят, аще и множае ныне подвизающияся ярящася за близкость своего мучения2906. Отнюду же нуждно есть мудрствующим земная и плавающимся на море житейстем, зде бедником страстным быти и окаянным и умилным.

Како змий гоняй Церковь не престает.

И2907 егда виде змий, яко низложен2908 бысть на землю, гоняше Жену, яже роди2909 мужеский пол. И дане бысте Жене две крыле2910 орла великаго да летит в пустыню на место Ея, яко да питается тамо время и времена и полвремене от лица ужева2911. (л. 606)2912 Егда глаголет диавол Христу2913 приражся по крещении победися и к святым апостолом вооружився, посрамися, видев я смертию жизнь обретшыя, и яко уж на земли обращатися и витися и землю ясти осужден бысть, сиречь земная мудрования или помышления. Тогда паки начат Церкви гонити, мужский пол, Божий люд, сластми не ослабленый, родившую и раждающую. Но изначала Ей к Богу и ближнему любовь и заступающии и пособляющии нас ради Распятаго промысл дан бысть и два Завета2914, ими же всяческии крыле орле занаменуются, яко да сима высоко летающи в пустыню. Всякоя (л. 606 об.)2915 прохладныя сладости жителством питается присно убо, в пришествии же антихристове наипаче. Ему же державствовати реченое время, полтретья лета на мнозе писано бысть. В нем же сиречь времени и по чювственней пустыни в горах и пропастех и вертепех крыющися мощно, яко сего убежать. И2916 изверже уж2917 из уст своих за Женою воду яко реку, да сию сотворит рекою похищеную. И2918 поможе земля Жене и отверзе земля уста своя и поглоти реку, юже изверже дракон2919 из уст своих. И изверже уж из уст своих за Женою воду яко реку, бежащии, (л. 607)2920 глаголет, Церкви2921 в места непроходимыя и безводныя от находа прелестнича из уст своих, яве от повеления своего, за Нею мещет воду аки реку, сиречь безбожных мужей или лукавых бесов, или различных искушений множество на Ню изыдет, яко да поработит Ю. Земля же2922, глаголет, поможе Ей идти долготою путя и безводием и сухотою, стремление лукавых удержующи и реку, яже от искушений. Сего ради поглощающи или смиреномудрием святых, истино и право глаголющих «аз есмь земля и пепел»2923, вся сети диаволя упраздняющы, ничто же бо2924, якоже божественному Антонию от ангела явленно есть, (л. 607 об.)2925 диаволя силы тако сокрушает и ссецает, якоже смирение. И разгневася змий на Жену и2926 отъиде сотворити с прочими семене Ея, соблюдающими заповеди Божия и ищущыми свидетельство Христово2927. И отъиде змий сотворити брань с прочими, извычныя и избраныя церковныя учителие глаголет, и презревшия землю к беде преставльшияся в пустыню. Аще сия погрешит антихрист, но воинствующыя Христови в мире, изнесет, глаголет, брань. Яко да якоже земным прахом стропотно раздражающым елея слизкость2928, житейскими, глаголю, вещми и неудобствы. Сия удобь уловляемыя обрет, превратит (л. 608)2929 мнози же и от сих, за еже преискрене возлюбиша Христа, победят Его.

О ангеле, проповедающем приближение будущаго суда.

И2930 видех2931 другаго ангела, парящаго посреде небеси, имуща Евангелие вечное, идуща благовестити седящим на земли и на всяк народ и колено и2932 язык и люд, глаголяй2933 гласом велиим: Бойтеся2934 Бога и дадите Ему славу, яко прииде час суда Его. И поклонитеся2935 сотворшему небо и землю и море и источники водныя. Средонебесие чюдне высокое являет и еже небесну быти явльшуся ангелу, свыше послану, к еже от земля человеки ввести чрез свое посредство (л. 608 об.)2936 на небеса своим си ходатайством богоподражателне, тако яко да соединится тело церковное Христу, главе нашей. Вечное же Евангелие, еже от века сие у Бога уставлено и назнаменано бе, глаголет же сие: Бога убо боятися, не бояти же ся антихриста2937, не могущаго убити душу с телом, но великодушно2938 противу его стати, на мало время державствующаго, за приближение суда и поживших воздаяния.

Доволно ли ти есть, богопротивниче, ругателю Евангельский, прореченое Господем нашим Иисусом Христом и святыми Его пророки и святыми апостолы, о хотящих збытися, от них же ово збышася, иное деется, иное ж (л. 609)2939 збытися хощет. И о боготворящихся, а не точию делы добрыми подобитися, и что есть гонение Церквей, и кто есть гонивый и гонимый.

Послушай с вышеписаных о втором ангеле, парящем посреде небеси, держаще Евангелие вечное, ищуща благовестити седящим на земли и на всяк народ и колено и язык и люд2940, глаголяй гласом велиим: Бойтеся Бога2941 и дадите Ему славу, яко прииде час суда Его, и поклонитеся Сотворшему небо и землю и море и источники водныя, а не твои скверным и трепроклятым законом судом повиноватися. И Господу самому свидетельствующу (л. 609 об.)2942 и утвержающу: Аще кто услышит слово Мое и не сохранит Его, Аз не сужду ему, не приидох бо, да сужду мирови, но да спасу мир. Отметаяйся Мене и не приемляй словес имать судящаго слово, еже заповедах, то ему судит в день Судный. И слово, еже заповедах, несть Мое, но пославшаго Мя.

И ко пришедшим к Нему июдеом глагола: Аминь, аминь, глаголю вам, яко слушаяй словесе Моего и веруяй пославшему Мя, имать живот вечный и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот. А не веруяй уже осужден есть. И паки инде рече: Имеяй заповеди Моя и соблюдаяй их, он есть (л. 610) любяй, а не любяй Мя словес Моих не послушает. И о сем разумеем, яко познахом Его, аще заповеди Его соблюдаем. Глаголяй, яко познах Его, и заповеди Его не соблюдает, ложь есть. Иже есть от Бога глаголы Божия послушает, сего ради вы не послушаесте, яко несте от Бога. Всяк не творяй правду несть от Бога. Всяк преступаяй и не пребываяй во учении Христове Бога не имать. Аще кто приходит к вам и сего учения не приносит, не приемлите его в дом и радоватися ему не глаголите. Глаголяй бо ему радоватися сообщается делом его злым. А ты, отметниче Христов, от которых заповедей Христовых или святых апостол заповедей написал (л. 610 об.)2943 в своем Уложении? Не о таковых ли лжепророках пророчествовал сам Христос и святии пророцы и апостоли, якоже выше показано, по действу вашему? Еже и ныне Богослов пророчествует, глаголя: Дети2944 последняя година есть, и якоже слышасте, яко антихрист грядет, и ныне антихристи мнози быша, и от сего разумеваем, яко последний час есть. И яко всяка лжа от истины несть. И кто есть лживый, точию отметаяйся, яко Иисус несть Христос, сей есть антихрист.

Послушай2945 же и инаго апостола, что есть вера во Христа. Ты веруеши, яко Бог един есть, добре твориши. И беси веруют и трепещут. (л. 611)2946 Хощеши ли разумети, о человече суетне, яко вера без дел мертва есть. Авраам, отец наш, не от дел ли оправдася, вознес Исаака сына своего на олтарь? Видиши ли, яко вера поспешествоваше делом его, и от дел вера совершися, и совершися писание, глаголющее2947: Верова же Авраам Богови, и вменися ему в правду, и друг Божий наречется. Зрите ли убо, яко от дел оправдается человек, а не от единыя веры. Такожде и Раав блудница не от дел ли оправдася, приемше сходники и инем путем изведше их. Яко же бо тело без духа мертво есть, тако и вера без дел мертва есть.

Бывайте же творцы слову, а не точию слышателие, (л. 611 об.)2948 прелщающе себе самех, зане аще кто слышатель слову, а не творец таковый уподобися мужу, смотряющю лице бытия своего в зерцале, усмотри бо себе и отъиде, и абие забы, каков бе. Приникий же в закон совершен свободе и пребыв, сей не слышатель забытлив быв, но творец делу, сей блажен в делании своем будет. Аще ли зависть горку имате и рвение в сердцах ваших, не хвалитеся, ни лжите на истину, несть сия премудрость нисходящи, но земна, душевна, бесовска.

Послушай, лжи списателю, како ни сын, развее отца не делает, яко же сам Господь свидетельствует: Отец2949 Мой доселе делает, и Аз делаю. (л. 612)2950 Сего же ради паче искаху Его июдее убити, яко не токмо разоряше субботу, но и Отца Своего глаголаше Бога, равен Ся творя Богу. Отвещав же Иисус рече им: Аминь, аминь, глаголю вам, не может Сын творити от себе ничесо же.

А ты, беззаконниче, почто смел о себе творити? Таже рече: Аще не еже видит Отца творяща, яже бо Он творит, сия и Сын такожде творит. Отец бо любит Сына и вся показует Ему, яже Сам творит, и болша сих покажет Ему дела, да вы чюдитеся. А ты, богоборче, от кого видев, навык делати беззаконие свое? Господу глаголющу: Яко бо Отец воскрешает мертвых и живит. А ты, беззаконнодавче, имаши ли власть (л. 612 об.)2951 воскрешати и живити? Господу глаголющу: Отец бо не судит никому же, но суд даст весь Сынови, да вси чтут Сына, яко же чтут Отца. Иже не чтет Сына, не чтет Отца, пославшаго Его. А тебе, злохитре, кто даде суд писати и нарицати суд государя царя? Господу Богу глаголющу: Аминь, аминь, глаголю вам, яко слушай словесе Моего и веруя пославшаму Мя, имать живот вечный и на суд не приидет, но прейдет от смерти в живот. А ты почто не слушаеши словесе Божия и не веруеши пославшему Его, и живота вечнаго не хощеши имети, и на суд хощеши приити, от живота вечнаго в вечную смерть?

Господу глаголющу: Яко же бо Отец имать живот в Себе, тако даст (л. 613)2952 и Сынови живот имети в Себе, и область даст Ему и суд творити, яко Сын человеч есть, не дивитися сему. Ты убо откуду имаши живот в себе и кто ти даст область сию и суд творити?

Господу глаголющу: Яко грядет час, в онь же вси сущии во гробех услышат глас Сына Божия и изыдут сотворшия благая в воскрешение животу, а сотворшия злая в воскрешение Суду. Ты имаши ли власть такову, дабы кто услышал глас твой, имел живот вечный и на Суд пришел? Аще ли же не имаши, почто сам не содрогаешися от суда Божия, беззаконно судя патриарха и митрополитов, и архиепископов, и прочих священнаго чина, яко же пишет в 10-й главе в 30-й статье. (л. 613 об.)2953

Господу глаголющу: Не могу Аз о себе творити ничесо же, яко же слышу сужду, и суд Мой праведен есть, яко не ищу волю Мою, но волю пославшаго Мя Отца. Ты же, непокориве, како смел о себе сотворити суд, и от кого ты слышал о суде, судишь, и кто знает, яко суд твой праведен есть, и не по своей воли написал, но по воли Божией, и где есть такова воля Божия, покажи нам.

Господу глаголющу: Аще Аз свидетельствую о Мне, свидетельство Мое несть истинно. Ин есть свидетельствуя о Мне, и вем, яко истинно свидетельство, еже свидетельствует о Мне. Твое же кто весть свидетельство, яко истино есть предание и суд? (л. 614)2954

Господу глаголющу: Вы посласте ко Иоанну, и свидетельствова о истине. Аз же не от человека свидетельство приемлю, но сия глаголю, да вы спасени будете. Он бо светилник горя и светя, вы же хотесте возрадоватися в час светения Его. Аз же имам свидетельство боле Иоаннова. Дела бо, яже даст Мне Отец, да совершу я, та дела, яже Аз творю, свидетельствуют о Мне, яко Отец Мя посла, и пославый Мя Отец той свидетельствова о Мне. Ни гласа Его нигде же слышасте, ни видения Его видесте, и словесе Его не имате, пребывающа в вас, зане Его же Той посла, Сему вы веру не емлете.

Ты же которое о себе свидетельство приводишь, яко приятна дела твоя (л. 614 об.)2955 и кая свидетельствуют дела твоя, вся скверна и всякия мерзости полна и отступления от Бога. О Сыне Божий Отец свидетельствова, а о тебе кто свидетельствова? И почто не возхотел еси спасти, яко же рече Господь: Но сия глаголю, да вы спасени будесте. И кто тя посла и почто не емлеши веры словеси Божию? Не о тебе ли речеся: Сынови2956 чюждии солгаша Ми.

Господу глаголющу: Но рех вам, яко видесте Мя, и не веруете. Все, еже даст Ми Отец, ко Мне приидет. А ты почто ко Господу нашему Иисусу Христу не приходиши, но своим путем ходиши? Не слышал еси Писания: Овца гласа Моего слушают и по Мне грядут. Ты же не си от овец Христовых. Горе грешнику, во два (л. 615)2957 пути ходящу. И инде: Удаляющиися от Мене погибнут.

Господу глаголющу: Яко снидох с небесе, да не творю волю Мою, но волю пославшаго Мя Отца. И паки2958 инде рече: Мое учение несть Мое, но пославшаго Мя. Аще кто хощет волю Его творити, разумеет учение, кое от Бога есть. Или аз о себе глаголю, глаголяй о себе славы своея ищет, а ищай славы пославшаго его, сей истинен есть, и несть неправды в нем.

Тебе, славолюбче, кто посла, и откуду пришел, и чью волю творишь, и заповеди и законы кто ти повеле писати, и по чему разумети? Яко от Бога есть твое предание и учение и заповеди, и несть неправды в нем, покажи нам.

Паки Господу глаголющу: Глаголы, яже Аз (л. 615 об.)2959 глаголах вам, дух суть и живот суть, но суть иже от вас не веруют. Ведяше бо искони Иисус, кто суть неверующие и кто есть предая Его. И глаголаше: Сего ради рех вам, яко никто же может приити ко Мне, аще не будет дано ему свыше от Отца Моего. От сего мнози от ученик Его идоша вспять и к тому не хождаху и глаголаша: Жестоко есть слово се, и кто может послушати его. Еда и ты, отступниче, един еси от таковых отступник, возвратившихся вспять.

О2960 них же есть писано, быша же им последняя горша первых, лучше бо бе им не познати пути правды, нежели познавшим возвратитися от преданыя им святыя заповеди.

(л. 616)2961 Случит бо ся им истиная притча: Пес возвращся на свою блевотину и свиния омывшися в кале тине.

Паки Господу глаголющу: Аз приидох во имя Отца Моего и не приемлете Мене. Аще ин приидет во имя свое, того приемлете. И паки инде рече: Аз2962 еже ведев у Отца моего, глаголю, и вы, убо еже ведесте у отца вашего, творите. Аще Бог Отец ваш бы был, любили убо бысте Мене, Аз бо от Бога изыдох и приидох, не о Себе бо приидох, но Той Мя посла. Почто беседы Моея не разумеете, яко не можете слышати словесе Моего? Вы отца вашего диавола есте и похоти отца вашего хощете творити. Он человекоубийца бе искони и во истине не стоит, яко (л. 616 об.)2963 несть истины в нем. Егда глаголет, лжу от своих глаголет, яко ложь есть и отец лжы. Аз же зане истину глаголю вам и не веруете Мне. Кто от вас обличает Мя о гресе? Аще2964 ли истину глаголю, почто вы не веруете Мне? Иже есть от Бога, глаголы Божия послушает, сего ради вы не послушаете, яко от Бога несте.

Видели свыше реченая Господем нашим Иисусом Христом, глаголюща, яко не о себе пришел, но во имя Отца Своего и кто не приемлет Его, и кто приемляй во имя свое приходящаго, то есть антихриста, якоже и ваше множицею написася. И кто есть Божий и кто есть диавол, и кто есть волю Божию творяй (л. 617)2965 и кто диаволю, и кто есть истина и кто есть ложь, и кто есть слышаяй глаголы Божия и кто есть не слушает.

Паки Господу глаголющу: Испытайте2966 писания, яко вы мните в них имети живот вечный и та суть свидетельствующа о Мне, и не хощете приити ко Мне да живот имате. Славы от человек не приемлю, но разумех вы, яко любве Божия не имате в себе, како вы можете веровати, славы друг от друга приемлюще и славу, юже от единаго Бога не ищете, не мните, яко аз на вы реку ко Отцу, есть иже на вы глаголет Моисей, нань же вы уповаете. Аще бо бысте веровали Моисеови, веровали убо бысте и Мне, (л. 617 об.)2967 о Мне бо той писа. Аще ли того Писанием не веруете, како Моим глаголом веру имате.

Зриши ли, неверче, яко и Господь наш Иисус Христос везде о Себе свидетельствует Писанием и неверующим повелевает испытати. Испытайте, рече, Писание. И тако везде свидетельствова о Себе от закона и пророк, якоже свидетельствует святое и священное Евангелие. О родстве и о рождестве Христове и прочем Его спасителном смотрении2968.

О родстве убо сице.

Книга2969 родства Иисус Христова сына Давыдова, сына Авраамля. И прочее.

(л. 618)2970 Такожде и о рождестве Христове. Во сне явися Иосифу, глаголя: Иосифе, сыну Давидов, не убойся прияти Мариам, жены твоея, Рождьшее бо ся от Духа Свята, родит же Сына и наречеши имя Ему Иисус. Той бо спасет люди Своя от грех их. Се же все бысть, да збудется реченое от Господа пророком, глаголющем: Се2971 дева во чреве приимет и родит Сына и нарекут имя ему Еммануил, еже есть сказаемо «с нами Бог». Инде речеся: Тако2972 бо писано есть пророком, и ты, Вифлиеме, земле Июдова, ничим же менши еси во владыках Июдовых, ис тебе бо изыдет Вождь, иже упасет люди Моя Израиля. И паки инде речеся: Да2973 збудется от Господа пророком, глаголющем: (л. 618 об.)2974 От Египта возвах Сына Моего. И паки. Тогда2975 збысться реченое Иеремием пророком, глаголющем: Глас в Раме слышан бысть. И прочее. Мнози же от народа слышавше слово, глаголаху: Сей2976 есть Христос. Овии же глаголаху: Еда от Галилея Христос приходит, не Писание ли рече, яко от семене Давидова и от Вифлиомския веси, идеже бе Давид, Христос приходит. И бысть2977 во онех днех, прииде Иисус от Назарета Галилейскаго и крестися от Иоанна во Иордани. И абие возходя от воды, виде разводящася небеса и Дух яко голубь сходящаго нань, и глас бысть с небесе: Ты еси Сын Мой возлюбленый, о Нем же благоволих.

(л. 619)2978 Тако2979 и Иоанн Предтеча не собою свидетельствова, глаголя: Покайтеся, приближи бо ся Царьствие Небесное.

Се бо есть реченый Исаием пророком, глаголющем: Глас вопиющаго в пустыни, уготовайте путь Господень, прав творите стезя Его.

Тако и сам Господь ко искусителю диаволу рече: Писано2980 есть, не о хлебе едином жив будет человек, но о всяком глаголе, изходящем из уст Божиих. И паки2981 второе ко искусителю рече Господь: Писано есть, не искусиши Господа Бога своего. И третие: рече2982 Господь ему: Иди за Мною. Писано бо есть, Господу Богу твоему поклонишися и Тому Единому послужиши.

Слышав2983 же Иисус, яко Иоанн предан (л. 619 об.)2984 бысть, отъиде в Галилею, оставль Назарет и пришед, вселися в Капернаум в Поморие в пределех Завулоних и Неффалимлих, да збудется реченое Исаием пророком, глаголющем2985: Земля Завулоня и земля Неффалимля, путь моря обои пол Иордана, Галилея язык. И прочее.

Тако2986 и о Иоанне Христос свидетельствова: Сей бо есть, о нем же есть писано: Се Аз посылаю ангела Моего пред лицем Твоим, иже уготовит путь Твой пред Тобою.

И паки: Отвещавше2987 нецый от книжник и фарисей, глаголюще: Учителю, хощем от Тебе знамение видети. Он же отвещав, рече им: Род лукав и прелюбодей (л. 620)2988 знамения ищет, и знамения не дастся ему, токмо знамение Ионы пророка2989, якоже бо бе Иона во чреве китове три дни и три нощи. Тако2990 будет и Сын человеческий в сердцы земли три дни и три нощи. Мужие ниневитстии востанут с родом и осудят и, яко покаяшася проповедию Иониною2991 и се боле Ионы зде. Царица Южская востанет на суд с родом сим и осудит и, яко приидет от конец земля2992, слышати премудрость Соломонову и се боле Соломона зде.

И паки2993 ко учеником рече: Сего ради в притчах глаголю им, яко видяще не видят и слышаще не слышат, ни разумеют. И збысться в них (л. 620 об.)2994 пророчество Исаино, глаголюще: Слухом услышасте и не имате разумети, и зряще узрите и не имате видети. Отолсте бо сердце людий сих, ушима тяжко слышаша и очи свои смежиша. Паки2995 вопросиша его книжницы и фарисее, глаголюще: Почто ученицы Твои преступают предание старец, не умывают бо рук своих, егда хлеб ядят. Он же, отвещав, рече им: Почто и вы преступаете заповедь Божию за предание ваше, Бог бо заповеда2996, чти отца и матерь, иже злословит отца или матерь, смертию да умрет. И по мале рече: Добре2997 пророчествова о вас Исаия, глаголя: Приближаются Мне людие, (л. 621)2998 сии усты своима и устнами Мя чтут, сердце же их далече отстоит от Мене, всуе чтут Мя, учаще учения заповеди человеческа.

И приступиша2999 фарисее, искушающе Его и глаголаша Ему: Аще достоит человеку пустити жену по всякой вине. Он же отвещав, рече им: Несте3000 ли человеки, яко сотворивый искони, мужеский пол и женский сотворил я есть. И рече: Сего3001 ради оставит человек отца своего и матерь и прилепится к жене своей и будета оба плоть едину. И се един некий приступль, рече Ему: Учителю благий, что сотворю, да имам живот вечный. Он же рече ему: Что Мя глаголеши блага, никто же (л. 621 об.)3002 благ, токмо един Бог. Аще хощеши внити в живот, соблюди заповеди3003. Глагола ему: Кия? Иисус же рече: Еже не убиеши, не прелюбы сотвориши, не украдеши. И прочее.

И3004 егда приближишася во Иерусалим и приидоша в Вифсагию к горе Елеонстей. Тогда Иисус посла два ученика, глаголя им: Идета в весь прямо вама и абие обрящете осля привязано и жеребя с ним, и отрешивше, приведита Мя. И аще вама кто речет что, речета, яко Господь ею требует, абие же послет я. Се же все бысть, да збудется реченое пророком, глаголющим: Рцыте3005 дщери Сионове, се Царь твой грядет тебе кроток, всед на осля и жребя, сына яремнича.

(л. 622)3006 И вниде3007 в церковь Божия и изгна вся продающая и купущая в церкви и трапезы торжником испроверже и седалища продающих голуби. И глагола им: Писано3008 есть, храм Мой храм молитвы. Вы же сотвористе его вертеп разбойником. Видевше же архиерее и книжницы чюдеса, яже сотвори и отроки зовуща во церкви и глаголюща: Осанна сыну Давидову. Негодоваша и реша Ему, слышиши ли, что сии глаголют. Иисус же рече им: Ей, несте ли чли николи же. Яко3009 изо уст младенец ис сущих совершил еси хвалу.

И3010 по шести дни поят Иисус Петра и Иякова и Иоанна и возведе их на гору высоку особь едины, (л. 622 об.)3011 и преобразися пред ними, и ризы Его блещашася, и явися им Илия с Моисеом, и беста со Иисусом, глаголюща. И по мале. Бысть облак, осеняя их, и прииде глас из облака, глаголя: Сей есть Сын Мой возлюбленный, Того послушайте.

Глагола Иисус: Несте3012 ли видех николи же в Писаниих. Камень, его же невреду, сотвориша зиждущей. Сей бысть во главу углу, от Господа бысть си и есть дивна во очию вашею.

Отвещав же Иисус, рече им: Прелщаетеся, не ведяще Писания, ни силы Божия. И по мале. О воскреснии мертвых. Несте ли чли реченаго Богом, глаголющем: Аз3013 есмь Бог Авраамлев и Бог Исааков (л. 623)3014 и Бог Ияковль, несть Бог, Бог мертвых, но Бог живых.

Фарисеи слышавше, яко посрами саддукей, собрашася вкупе и вопроси един от них законоучитель, искушаяй Его и глаголя: Учителю, кая заповедь болши есть в законе? Иисус же рече ему: Возлюбиши3015 Господа Бога твоего всем сердцем твоим и всею душею твоею и всею мыслию твоею, си есть первая и болшая заповедь. Вторая ж подобна есть ей, возлюбиши3016 искренняго твоего яко сам себе. В сию обою заповедию весь закон и пророцы вси ят.

Собраном же фарисеом3017 вопроси их Иисус, глаголя: Что ся вам мнит о Христе, чий есть Сын? Глаголаша ему Давид (л. 623 об.)3018, глагола им. Како убо Давид духом Господа Его нарицает, глаголя: Рече3019 Господь Господеви моему, седи одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ногама Моима. Аще убо Давид нарицает Его Господа и како Сын ему есть и никто же можаше отвещати Ему словесе, ниже смеяше кто от того дне вопросити Его к тому.

И бысть3020 мимо ходити Ему в субботу сквозе сеяния и начаша ученицы Его путь творити, востерзающе класы. И фарисее глаголаху Ему: Виждь, что творят в субботы, еже не достоит. И Той глаголаше им: Несте3021 ли николи же чли, что сотвори Давид, егда требование име и взалка сам и иже с ним, (л. 624)3022 како вниде в дом Божий при Авиафаре архиереи, и хлебы предложения снесть, их3023 же недостояше ясти, токмо иереом, и даст и сущим с ним. Но3024 в тыя дни воскорби Той, солнце померкнет, и луна не даст света своего, и звезды будут с небесе спадающа, и силы, яже на небесех, подвижутся. И тогда узрят Сына человеческаго, грядуща на облацех и с силою и славою многою. И3025 якоже бысть во дни Ноевы, тако будет и во дни Сына человеческаго, ядях, пияху. И прочее. Такожде и якоже бысть во дни Лотовы, ядяху, пиаху. И прочее. И по мале.

Поминайте3026 жену Лотову, иже аще взыщет душу свою спасти, погубит ю. (л. 624 об.)3027 Обрете Филипп Нафанаила и глагола ему3028: Его же писа Моисей в законе и пророцы обретохом Иисуса сына Иосифова иже от Назарета. И глагола ему Нафанаил: От Назарета может ли что добро быти? Глагола ему Филипп: Прииди и виждь.

Никто3029 же взыде на небо, токмо сошедый с небесе. И якоже Моисей вознесе змию в пустыни, тако подобает вознестися Сыну человеческому. Да всяк веруяй в Он, не погибнет, но имать живот вечный.

Грядый с небесе над всеми есть и еже виде и слыша, се свидетельствует и свидетельства Его никто же приемлет. Приемый Его свидетельство, верова, яко Бог истинен есть, (л. 625)3030 Его же бо послал Бог, глаголы Божия глаголет.

Рече же Господь: Аще3031 бо бы веровали Моисеови, веровали убо бысте и Мне, о Мне той писа. Аще ли того писанием не веруете, како Моим глаголом веру имате?

Реша же Ему: Кое3032 убо Ты твориши знамение, да видим и веру имем Тебе. Что делаеши? Отцы наши ядоша манну в пустыни, якоже есть писано, хлеб с небесе даст им ясти. Рече убо им Иисус: Аминь, аминь, глаголю вам, не Моисей даст вам хлеб с небесе, но Отец Мой даст вам хлеба истинаго с небесе. И прочее.

Есть3033 писано во пророцех: И будут вси ученицы Богу, всяк слышавый Отца и навык, приидет ко Мне.

(л. 625 об.)3034 Абие же в преполовение праздника взыде Иисус в церковь и учаше, и дивляхуся июдее, глаголюще: Како Сей книги весть не учився? Отвеща убо им Иисус и рече: Мое учение несть Мое, но пославшаго Мя. Аще кто хощет волю Его творити, разумеет о учении, кое от Бога есть или Аз о себе глаголю. Не Моисей3035 ли даст вам закон, и никто же от вас творит закона. Что Мене ищете убити?

Веруяй3036 в Мя, рече Писание, реки от чрева Его истекут воды живы. Се же рече о Дусе, Его же хотяху приимати верующии во имя Его. Не убо бе Дух Святый, яко Иисус не бе прославлен3037. Глагола Никодим к ним, иже пришедый к Нему нощию един (л. 626)3038 сый от них: Еда закон судит человеку, аще не слышит от Него прежде и разумеет, что творит, отвещаша. И рекоша ему: Еда и ты от Галилея еси, испытай и виждь, яко пророк от Галилея не приходит.

Приведоша3039 же книжницы и фарисее к Нему жену, в прелюбодеянии яту, и поставиша ю посреде, и глаголаша к Нему: Учителю, сия жена ята есть ныне в прелюбодеянии. В законе3040 же нам Моисей повеле таковыя камением побивати. Ты же что глаголеши? Се же реша, искушающе Его, да быша имели что глаголати нань. Иисус же долу преклонься, перстом писаше на земли, не слагая им, якоже прилежаху вопрошающе Его3041, воскло(л. 626 об.)нься3042, рече им: Иже есть без греха в вас, верзи камень на ню.

Паки3043 же Иисус рече, глаголя: Аз есмь свет миру, ходяй по Мне не имать ходити во тме, но имать свет животный. Реша же Ему фарисее: Ты о Себе Сам свидетельствуеши, свидетельство Твое несть истинно. Отвеща Иисус, рече им: Аще3044 Аз свидетельствую о Себе, истинно есть свидетельство Мое, яко вем, откуду приидох и камо иду. Вы ж не весте, откуду прихожду и камо гряду. Вы по плоти судите, Аз не сужду никому же. И аще сужду Аз, суд истинен есть, яко един несмь, но Аз и пославый Мя Отец. И в законе3045 же вашем писано (л. 627)3046 есть, яко человеку3047 свидетельство истинно есть. Аз есмь свидетельствуяй о Мне самем и свидетельствует о Мне пославый Мя Отец. Глаголах же Ему: Где есть Отец Твой? Отвеща Иисус: Ни Мне весте, ни Отца Моего. Аще Мя бысте ведали и Отца Моего ведали бысте. Сия глаголы глагола Иисус в газофилакии, уча в церкви, и никто же не ят Его, яко не бе пришел час Его. Рече же им паки Иисус: Аз иду, и взыщете Мене, и во гресе вашем умрете. Аможе Аз иду, вы не можете приити. Глаголаху убо июдее: Еда ся Сам убиет, яко глаголет «аможе Аз иду, вы не можете приити». И рече им: Вы от нижних есте, Аз от вышних (л. 627 об.)3048 есмь. Вы от мира сего есте, Аз несть от мира сего, рех убо вам, яко умрете во гресех ваших, аще бо не имате веры, яко Аз есмь, умрете во гресех ваших. Глаголаху же Ему: Ты кто еси? И рече им Иисус: Начаток яко и глаголю вам, многа имам о вас глаголати и судити, но пославый Мя истинен есть. И Аз, яже слышах от Него, сия глаголю в мире. Не разумеша, убо яко Отца им глаголаше. Рече же им Иисус: Егда вознесете Сына человеческаго, тогда разумеете, яко Аз есмь и о Себе ничесо же не творю, но якоже научи Мя Отец Мой сия глаголю и пославый со Мною есть. Не остави Мене единаго Отец, яко Аз угодная Ему (л. 628)3049 всегда творю. Си Ему глаголющу, мнози вероваша в Него.


1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

<<< Предыдущая страница ... Следующая страница >>>




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 27 28 29 30 <<< Предыдущий вопрос ... Следующий вопрос >>>



Ссылки:


1 РГАДА. Ф. 27. Д. 140. Л. 2–1039. назад

2871 На левом поле листа помета: 7.

2872 На правом поле листа помета: ангели бесов воюют.

2873 На левом поле листа помета: 8.

2874 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2875 Исправлено из: примерити.

2876 На левом поле листа помета: диавол почто с небесе низринулся.

2877 Исправлено из: за.

2878 На левом поле листа помета: Иоан. 12.

2879 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2880 На правом поле листа помета: воздуха началство диаволу дано.

2881 На правом поле листа помета: Ефес. 6.

2882 На правом поле листа помета: ангелом земля, правление от Бога дадеся.

2883 На правом поле листа помета: дракон, 70 Фез.

2884 На левом поле листа помета: 9.

2885 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2886 Исправлено из: обещна.

2887 На левом поле листа помета: Арфрон, часть 1 Естимологии.

2888 Иностранное слово написано неразборчиво.

2889 На левом поле листа помета: яко диавол глаголется.

2890 На левом поле листа помета: Быт. 3.

2891 На левом поле листа помета: зане сатана нарицается.

2892 Написано со знаком вставки на левом поле листа.

2893 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2894 Написано со знаком вставки на правом поле листа.

2895 На правом поле листа помета: Псалом 9.

2896 На правом поле листа помета: Юстин в толковании Апокалипсии Евсевия книг. 14 глава 11.

2897 На правом поле листа помета: Ириней книг. 5 глава 3 против ересей; Иов 41.

2898 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2899 Исправлено из: оглаголник.

2900 На левом поле листа помета: 2 Кор. 6; Сирах 13.

2901 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2902 На левом поле листа помета: 11.

2903 На левом поле листа помета: 12.

2904 На правом поле листа помета: Агнчею кровию или именем побежден диавол, зри зач. 54.

2905 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2906 На левом поле листа помета: беси не мучатся в геенне.

2907 На левом поле помета: зачал. 35.

2908 На правом поле листа помета: 13.

2909 На правом поле листа помета: 14.

2910 На левом поле листа помета: крыле орле таинственно.

2911 На левом поле листа помета: 70 Фезеол.

2912 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2913 На правом поле листа помета: со Христом брань.

2914 На правом поле листа помета: Завета два двема крылома знаменуются.

2915 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2916 На правом поле листа помета: 14.

2917 На левом поле листа помета: змий.

2918 На правом поле листа помета: 16.

2919 Исправлено из: змий.

2920 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2921 На правом поле листа помета: Церковь бежащая.

2922 На правом поле листа помета: земля ж непрогнанно си есть Церкви помогает.

2923 На правом поле листа помета: Быт. 18, 27.

2924 На правом поле листа помета: земля и пепел есмь.

2925 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2926 На правом поле листа помета: 17.

2927 Исправлено из: Иисусово.

2928 Исправлено из: гладкость.

2929 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2930 На левом поле листа помета: 6.

2931 На правом поле листа помета: зачал. 40.

2932 На левом поле листа помета: 7.

2933 На правом поле листа помета: 8.

2934 На правом поле листа помета: поклонятись подобает Бога; 4 Ездра 16, 68.

2935 На правом поле листа помета: Быт. 1 стих 1; Псалом 145, 6; Сирах 18, 1; Деян. 14 стих 14.

2936 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2937 На левом поле листа помета: Матф. 10, 37; Лука 12, 63.

2938 Исправлено из: благосердно.

2939 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2940 На правом поле листа помета: 8.

2941 На правом поле листа помета: поклонятися подобает Богу.

2942 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2943 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2944 На левом поле листа помета: 1 Иоан. 2.

2945 На левом поле листа помета: Ияков 2.

2946 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2947 На правом поле листа помета: 1 Моис. 15; к Рим. 14; Галат. 3.

2948 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2949 На левом поле листа помета: Евангелие Иоан. 5.

2950 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2951 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2952 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2953 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2954 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2955 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2956 На левом поле листа помета: Псал. 17; Иоан. 6.

2957 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2958 На правом поле листа помета: Иоан. 7.

2959 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2960 На левом поле листа помета: Лука 1; 1 Петр 2.

2961 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2962 На правом поле листа помета: Иоан. 8.

2963 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2964 На левом поле листа помета: Иоан. 4.

2965 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2966 На правом поле листа помета: Иоан. 5.

2967 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2968 Далее в строке изображен четырехконечный крест с надписями «Иисус Христос», «НИКА».

2969 На левом поле листа помета: Матф. 1; 1 Моис. 21; 1 Моис. 25; 1 Моис. 29; 1 Моис. 38. На нижнем поле листа помета: Аще хощеши прочитати написаныя свидетелства от святаго Евангелия и от святых апостол о Христе Иисусе Господе Бозе и Спасе нашем и о всеспасителнем Его смотрении, прочитай от зде, да разумееши, яко нигде есть что любо содеяно кроме закона и пророк. Аще ли трудно ти есть, преиди напредь, идеже обрящеши крест, сим же образом воображен, и прочитай тамо.

2970 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2971 На правом поле листа помета: Исаия 7.

2972 На правом поле листа помета: Матф. 2; Малах. 5.

2973 На правом поле листа помета: Матф. 4; Иосия 11.

2974 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2975 На левом поле листа помета: Иерем. 31.

2976 На левом поле листа помета: Иоан. 7; Малах. 5; Матф. 2; Лука 6.

2977 На левом поле листа помета: Марк 1; Матф. 3; Лука 3.

2978 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2979 На правом поле листа помета: Матф. 5; Марк 1; Лука 3; Иоан. 1; Деян. 13; Иезек. 18; Исаия 40.

2980 На правом поле листа помета: Матф. 7; 5 Моис. 8.

2981 На правом поле листа помета: 5 Моис. 6 и 10.

2982 На правом поле листа помета: 5 Моис. 6.

2983 На правом поле листа помета: Матф. 7.

2984 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2985 На левом поле листа помета: Исаия 8.

2986 На левом поле листа помета: Матф. 11; Малах. 3.

2987 На левом поле листа помета: Матф. 12, ниже 16; 1 Кор. 1; Лука 12.

2988 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2989 На правом поле листа помета: Иона 2.

2990 На правом поле листа помета: Лука 11.

2991 На правом поле листа помета: Иона 3.

2992 На правом поле листа помета: 3 Царств 10; 2 Парал. 9.

2993 На правом поле листа помета: Матф. 13; Марк 4; Лука 8; Иоан. 16; Деян. 28; к Рим. 11.

2994 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

2995 На левом поле листа помета: Матф. 15.

2996 На левом поле листа помета: 2 Моис. 20; 5 Моис. 5.

2997 На левом поле листа помета: Исаия 29.

2998 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

2999 На правом поле листа помета: Матф. 19.

3000 На правом поле листа помета: 1 Моис. 1.

3001 На правом поле листа помета: 1 Моис. 2.

3002 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3003 На левом поле листа помета: 1 Моис. 20; 5 Моис. 5; Лука 18; Ияков 2.

3004 На левом поле листа помета: Матф. 21; Марк 11; Лука 19.

3005 На левом поле листа помета: Исаия 62; Захар. 2; Иоан. 12.

3006 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3007 На правом поле листа помета: Матф. 21; Марк 11; Лука 19; Иоан. 2.

3008 На правом поле листа помета: Исаия 56; Матф. 11; Лука 19; Иерем. 7.

3009 На правом поле листа помета: Псалом 8.

3010 На правом поле листа помета: Матф. 9; Матф. 17; Лука 9.

3011 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3012 На левом поле листа помета: Псалом 117; Деян. 4; Марк 12; Лука 20; Исаия 28.

3013 На левом поле листа помета: 2 Моис. 3; Матф. 22; Марк 12; Лука 20.

3014 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3015 На правом поле листа помета: Матф. 22; 5 Моис. 12; Марк 12; Лука 10.

3016 На правом поле листа помета: 3 Моис. 9.

3017 На правом поле листа помета: Марк 12; Лука 20.

3018 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3019 На левом поле листа помета: Псалом 109; Лука 20.

3020 На левом поле листа помета: Марк 2; Лука 6; 5 Моис. 23.

3021 На левом поле листа помета: 1 Царств 21; Матф. 12; Лука 6.

3022 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3023 На правом поле листа помета: 2 Моис. 29; 3 Моис. 24.

3024 На правом поле листа помета: Езекииль 32; Исаия 13; Иоиль 2; Матф. 22; Марк 13; Апокал. 1.

3025 На правом поле листа помета: 1 Моис. 7; Лука 17; Матф. 24.

3026 На правом поле листа помета: 1 Моис. 19, выше 9.

3027 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3028 На левом поле листа помета: 1 Моис. 19; 5 Моис. 18, ниже 5; Исаия 4; Езекииль 34; Иоан. 1.

3029 На левом поле листа помета: Иоан. 2; 4 Моис. 21, ниже 12.

3030 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3031 На правом поле листа помета: Иоан. 5; 1 Моис. 13; 5 Моис. 18, выше 1.

3032 На правом поле листа помета: Иоан. 6; 1 Иоан. 3, ниже 17.

3033 На правом поле листа помета: Иоан. 6; Исаия 54. Иерем. 31.

3034 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3035 На левом поле листа помета: 2 Моис. 246, выше 5.

3036 На левом поле листа помета: Иоан. 7.

3037 На левом поле листа помета: 5 Моис. 17; Иоан. 7.

3038 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3039 На правом поле листа помета: Иоан. 8.

3040 На правом поле листа помета: 3 Моис. 20; 6 Моис. 22.

3041 На правом поле листа помета: 5 Моис. 17.

3042 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3043 На левом поле листа помета: Иоан. 8, выше 1, ниже 9.

3044 На левом поле листа помета: выше 5.

3045 На левом поле листа помета: Моис. 17 и 19.

3046 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3047 На правом поле листа помета: Матф. 18; 1 к Рим. 13; Евреом 10, глава 8.

3048 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3049 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

Домашняя страница
священника Владимира Кобец

Создание сайта Веб-студия Vinchi

®©Vinchi Group