История
Достопримечательности
Окрестности
Церкви округи
Фотогалерея
Сегодняшний день
Библиотека
Полезная информация
Форум
Гостевая книга
Карта сайта

Поиск по сайту

 

Памятные даты:

 

Праздники

Памятные даты

 

Наши сайты:


Подготовьте себя заранее к поездке в

Ферапонтово

http://www.ferapontov-monastyr.ru/
http://ferapontov-monastyr.ru/catalog/
http://www.ferapontovo-pilgrim.ru
http://www.ferapontovo-archive.ru
http://www.ferapontovo-foto.ru/
http://www.ferapontov.ru/
http://www.patriarch-nikon.ru/
http://www.tsipino.ru/
http://a-russian-troika.ru
http://a-hippotherapy.ru

Прогноз погоды:


Ферапонтово >>>


Яндекс.Погода


На главную Карта сайта Написать письмо

На главную Библиотека ПАТРИАРХ НИКОН В ФЕРАПОНТОВОМ МОНАСТЫРЕ Патриарх Никон. Труды. Возражение, или Разорение смиренаго Никона ... (26-12)

ВОЗРАЖЕНИЕ, ИЛИ РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА ... (26-12)


Патриарх Никон.Труды

Научное исследование,

общая редакция В.В. Шмидта



ВОЗРАЖЕНИЕ, или РАЗОРЕНИЕ СМИРЕНАГО НИКОНА,

Божиею милостию патриарха, противо вопросов боярина Симеона Стрешнева, еже написа газскому митрополиту Паисее Ликаридиусу, и на ответы Паисеовы1


А оженившимся3330 завещаваю не аз, но Господь, жене от мужа не разлучатися, аще ли разлучится да пребывает безбрачна или да смирится с мужем своим. Мужу3331 жены не отпущати, буде та бо, рече, оба плоть едину.

Мой3332 бо ответ востязующим мене сей есть: Еда не имамы власть ясти и пити или един аз и Варнава не имамы власть, еже не делати, кто воинствует своими оброки когда, или кто насаждает виноград и от плода его не яст, или кто пасет стадо (л. 667)3333 и от млека стаду не яст, еда по человеку сия глаголю, не и закон ли сия глаголет.

В Моисеове бо законе пишет3334: Да не заградиша уста вола молотяща, еда о половех радит Бог, но нас ради всяко глаголет, нас бо ради и писася. Не весте3335 ли, яко делающии священная, от святилища ядят, и служащии олтарю, со олтарем зделяются. Тако и Господь повеле: Проповедающим благовестие от благовестия питатися.

Не3336 хощу вас не ведети, братие, яко3337 отцы наши вси под облаком беша и вси сквозе море проидоша и вси у Моисея крестишася во облаце и в море. И вси3338 тожде (л. 667 об.)3339 брашно духовно ядоша. И3340 тожде вино духовное пиша, пияху бо от духовнаго последующаго Камени, Камень же бе Христос.

Зачало 144.

Но3341 не во множайших их благоволи Бог, поражени бо быша в пустыни. Сия же образы нам быша, яко не быти нам похотником злых, якоже и они похотеша, ни идослужители бывайте, якоже нецыи от них, якоже есть писано: Седоша людие ясти и пити и восташа играти. Ниже соблудим, якоже нецыи от них соблудиша и падоша во един день3342 два десяти и три тысящи. Ни да искушаем Бога, якоже нецыи от них искусиша (л. 668)3343 и от змий погибоша. Ни ропщите3344, якоже нецыи от них поропташа и погибоша от всегубителя. Сия же вся образы прилучахуся о Нем, писана же быша в научение наше, в них же концы век достигоша.

Вся ми3345 лет есть, но не вся на ползу. Вся ми лет суть, но не вся назидают. Никто же своего си да ищет, но яже ближняго койждо. Вси еже на торжище продаемое ядите, ничто же сумнящеся за совесть. Господня3346 бо есть земля и исполнение ея. Аще ли кто от неверных призывает вы и хощете ити, все предлагаемое вам ядите, ничто же сумнящеся за совесть. Аще ли кто вам речет, (л. 668 об.)3347 сие идоложертвено есть, не ядите, за онаго поведавшаго и совесть. Господня3348 бо есть земля и исполнение ея, совесть же глаголю не свою, но другаго. Аще3349 не покрывается жена, да стрижется, аще ли срам жене стрищися или бритися, да покрывается. Муж не должен есть покрывати главу, образ и слава Божия сый, жена же слава мужу есть. Несть3350 муж от жены, но жена от мужа, ибо не создан бысть муж жены ради, но жена мужа ради.

Братие3351, не дети бывайте умы, но злобою младенствуйте, умы же совершени бывайте.

В3352 законе пишет, яко иноязычными (л. 669)3353 устны инеми возглаголю людем сим и такожде послушают мене. Глаголет Господь: Что3354 убо, братие, егда сходитеся, койждо вас псалом да имать, учение имать, язык имать, откровение имать, сказание имать, вся же к созиданию да бывают. Жены3355 ваша в церкви да молчат, не повеле бо ся им глаголати, но повиноватися, якоже закон глаголет: Аще3356 ли чесому научитися хотят, в домех своя мужи да вопрошают, срамно бо есть жене в церкви глаголати.

Предах бо вам исперва, еже и приях, яко Христос умре грех ради наших по писаниих, и яко погребен бысть, и яко воста в третий (л. 669 об.)3357 день по Писаниих.

Ныне3358 же Христос воста от мертвых, начаток умершим бысть, понеже бо человека ради смерть бысть и человека ради воскресение мертвым, якоже бо о Адаме вси умирают, такожде о Христе вси оживут, койждо во своем чину. Начаток3359 Христос потом же Христовни, во пришествие Его, потом же кончина, егда предаст Царьство Богу и Отцу, егда испразднит всяку власть и всяко владычество и силу. Подобает бо Ему царьствовати3360, дондеже положит вся враги под ногама Своима. Последний же враг испразднится смерть, вся бо покори под нозе Его. Внегда же речет, (л. 670)3361 яко вся покорена суть Ему, яве яко разве покоршаго Ему вся.

Аще3362 по человеку со зверем боряхся во Ефесе, кая ми полза? Аще мертвии не востают, да ямы и пием, утре бо умрем. Не лститеся, тлят бо обычая благи, беседы злы. Есть3363 тело душевно и есть тело духовно. Тако и есть писано: Бысть первый человек Адам в душу живу, последний Адам в Дух животоврящ. Но не прежде духовный, но душевный, потом же духовный.

Подобает3364 бо тлеемому сему облещися в нетление и мертвеному сему облещися в безсмертие. Егда же тленное сие облечется в нетление (л. 670 об.)3365 и смертное сие облечется в безсмертие, тогда3366 будет слово написаное: Пожерта бысть смерть победою. Где ти смерти жало? Где ти аде победа?3367 Аще ли есть покровенно благовествование наше, в гибнущих есть сокровенно, в них же Бог века сего ослепи разумы неверных, воеже не возсияти им свету благовествования славы Христовы, иже есть образ Бога невидимаго. Не себе бо проповедаем, но Христа Иисуса Господа, себе же самех рабы вам Иисуса Господа ради. Якоже3368 Бог рекий ис тмы свету возсияти, иже возсия в сердцах наших ко просвещению разума славы Божия о лицы Иисус Христове.

(л. 671)3369 Имуще3370 же той же дух веры по писанному: Веровах тем же и возглаголах, и мы веруем, тем же и глаголем. Ведяще, яко воздвигий Господа Иисуса и нас со Иисусом воздвигнет и предпоставит с вами.

Поспешествующе3371 же молим, не вотще благодать Божию прияти вам. Глаголет бо: Во время благоприятно послушах тебе и в день спасения помогох ти. Не3372 бо да инем отрада, вам же скорбь, но от избавнения в нынешнее время ваше избыточествие, во онех лишение, да и онех избыток будет в вашем лишении, яко да будет равенство, якоже есть писано: Иже3373 многое не преумно(л. 671 об.)жил3374 есть и иже малое не умалил. Се же глаголю: Сеяй скудостию, скудостию и пожнет. А сеяй о благословении, о благословении и пожнет. Койждо якоже изволение имать сердцем3375, ни от скорби, ни от нужды. Доброхотна бо дателя любит Бог. Силен же Бог всяку благодать изообиловати в вас, да о всем всегда всяко доволство имуще. Избыточествуйте во всяко дело благо, якоже есть писано3376: Расточи, даде убогим, правде Его пребывает вовеки.

Аще3377 бысте прияли малое мое безумие, но и приемлете, ревную бо о вас Божиею ревностию. Обру(л. 672)чих3378 бо вас единому мужу Давиду, чисту представити Христови.

Бою3379 же ся, да не како, якоже змиа Еву прелсти лукавством своим, тако истлеют разумы ваша от простоты яже о Христе.

От3380 мнимых бе быти великих, якоже убо беша, ничто же ми разньствует. Лице Бог человеку не приемлет, мне бо мнимии ничто же ми привозложиша.

О несмыслении3381 Галате, кто вы прелстил есть не покорятися истине? Им же пред очима Иисус Христос прежде написан бысть в вас распят. Сие точию хощу ведети от вас, от дел ли закона Дух приясте или от слуха веры? (л. 672 об.)3382 Тако3383 несмыслени есте наченше духом, ныне плотию скончаваете. Толика пострадасте без ума, аще же и без ума, подаяй убо вам дух и действуяй силы в вас. От дел ли закона или от слуха веры, якоже верова Авраам Бога и вменися Авраам Богу, и вменися ему в правду. Разумейте убо, яко сущии от веры, сии суть сынове Авраамли. Прежде видевше бо Писание3384, яко от веры оправдает языки Бог. Прежде благовествова Аврааму3385, яко благословятся о тебе вси языцы. Тем же сущии от веры благословятся с верным Авраамом, елицы бо от дел закона суть, под клятвою (л. 673)3386 суть. Писано бо есть3387: Проклят всяк, иже не пребудет во всех писаных в книзех законней, яко сотворити я. А яко в законе3388, никто же оправдается от Бога. Яве3389 же, яко праведный от веры жив будет. Закон же несть от веры, но сотворивый3390 та человек жив будет в них.

Христос3391 искупил ны есть от клятвы законныя, быв по нас клятва. Писано бо есть3392: Проклят всяк, висяй на древе, да во языцех семя Авраамле будет. О Христе Иисусе да обетование Духа приимем верою.

Братие3393, по человеку глаголю. Обаче человеку утвержена завета, никто ж отметает (л. 673 об.)3394 или преповелевает. Аврааму ж речени быша обеты и семени его, не глаголет «и семенем», яко о мнозех, но яко о единем «и семени твоему», иже есть Христос.

Хотех3395 же приити к вам ныне и изменити глас мой, яко не домышляюся о вас. Глаголет ми, иже под законом хотящии быти, закона ли не слышасте? Писано бо есть3396, яко Авраам два сына име, единаго от рабы, а другаго от свободныя. Ной3397 же от рабы по плоти родися, а иже от свободныя по обетованию, яже еста ино сказуема. Сия бо еста два Завета, един убо от горы Синайския в работу рождаяся, еже (л. 674)3398 есть Агарь. Агарь бо Синай гора есть во Аравии, прилагает же ся нынешнему Иерусалиму, работает же с чады своима. А Вышний Иерусалим свобода есть, иже есть милости всем нам. Писано бо есть: Возвеселися неплоды нерождающия, яко много чада, пустыя паче нежели имущия мужа. Мы3399 же, братие, по Исааку обетования чада есмы. Но якоже тогда иже по плоти родивыйся, гоняше духовнаго, тако и ныне. Но что глаголет Писание3400: Изжени рабу и сына ея. Не имать бо наследовати сын рабынин с сыном свободныя. Тем же, братия, несмы рабыни чада, но свободныя. Свободою, (л. 674 об.)3401 убо ею же нас Христос свободи, стойте и не паки под игом работы держитеся.

Вы3402 бо на свободу зване бысте, братие, точию да несвобода ваша в вину плоти, но любовию работайте друг другу, ибо весь закон во единем словеси совершается: Воеже3403 возлюбиши ближняго своего, якоже себе. Аще друг друга грызаете и снедаете, блюдетеся, да не друг от друга истреблени будете.

Едино3404 тело, един дух, якоже и звани бысте во единем уповании звания вашего. Един Господь, едина вера, едино крещение. Един3405 Бог и Отец всем, иже (л. 675)3406 над всеми и о всех и во всех нас.

Единому3407 же коемуждо нас дается благодать по мере дарования Христова. Тем же глаголет3408: Возшед на высоту, пленил еси плен, приял еси даяние в человецех. Блюдите3409 убо, опасно како ходите, не яко немудри, но якоже премудри искупующе время, яко дние лукави суть. Сего3410 ради не бывайте несмыслени, но разумевающе, что есть воля Божия, и не упивайтеся вином, в нем же есть блуд, но паче исполняйтеся духом, глаголюще себе во псалмех и песнех духовных, воспевающе и поюще в сердцах ваших Господеви.

Тако3411 должни суть мужие любити (л. 675 об.)3412 своя жены яко своя телеса. Любяй бо свою жену себе самаго любит. Никто же бо когда свою плоть возненавиде, но питает и греет ю, якоже и Господь Церковь, яко уды есмы тела Его от плоти и от костей.

Сего3413 ради, рече, оставит человек отца своего и прилепится жене своей, и будета оба в плоть едину. Чада3414, послушайте своих родителей о Господе, сие бо есть праведно: Чти3415 отца своего и матерь, яже есть первая во обетовании, да благодати будет и будеши долголетен на земли. Отцы, не раздражайте чад своих, но воспитовайте их в наказании (л. 676)3416 и учении Господни. Раби3417, послушайте господий своих по плоти со благоразумием, служаще якоже Господу, а не яко человеком. Ведуще3418, яко койждо, еже сотворит благо, сие приимет от Господа, аще раб, аще свободь. И господие такожде творите к ним, послабляюще им прещения. Ведуще, яко и вам самем и тем, Господь есть на небесех, и обиновения лицу у Него несть.

Не3419 лжите друг другу, совлекшися ветхаго человека со деянми его и оболкшеся в новаго обновляемаго в разум по образу Создавшаго его, идеже несть еллини и июдеи, обрезание и необре(л. 676 об.)зание3420, варвар и скиф, раб и свободь, но всяческая и во всех Христос.

А3421 о летех и о временех, братие, не требе есть вам писати. Сами бо вы известно весте, яко день Господень, якоже тать в нощи, тако грядет. И по мале.

Тем же убо да не спим, якоже и прочии, но да бодрствуем и трезвимся, спящии бо, в нощи спят, и упивающиися, в нощи упиваются. Мы же сынове суще дне да трезвимся3422, оболкшеся во броня веры и любве и шлем упованию спасения.

Да3423 никто же вас прелстит ни по единому же образу, яко аще не приидет отступление пре(л. 677)жде3424 и открыется человек беззаконию и сын погибели, противник, и превозносяся паче всякаго глаголемаго Бога или чтилища, якоже ему сести в церкви Божии аки богу, показуя себе, яко бог есть.

Не помните ли, яко еще живый у вас сия глаголах вам и ныне обдержаще весте, явитися ему во свое ему время. Тайна бо уже деется беззаконию, точию держай ныне, дондеже от среды будет и тогда явится беззаконный, его3425 же Господь Иисус убиет духом уст Своих.

Молю3426, убо прежде всех творити молитвы, моления, прошения, благодарение за вся человеки, (л. 677 об.)3427 за царя и за вся иже во власти суть. Да тихо и безмолвно житие поживем во всяком благоверии и чистоте, сего добро и приятно пред Спасителем нашим Богом, иже3428 всем человеком хощет спастися и в разум истины приити.

Жене3429 же учити не повелеваю, ни владети над мужем, но быти в безмолвии. Адам3430 бо прежде создан бысть, потом же Ева. И Адам не прелстися, жена же прелстившися, в преступлении бысть.

Павел3431, раб Божий, посланник Иисус Христов, по вере избраных Божиих и разуму истины, яже по благоверию, о уповании жизни вечныя, (л. 678)3432 иже обетова неложный Бог, прежде лет вечных. Яви3433 же во времена своя слово свое проповеданием, еже мне поручено бысть по повелению Спасителя нашего Бога.

Многочестне3434 и многобразне древле Бог глаголав отцем пророки, в последок дний сих глагола нам во Сыне, Его же положи наследника всем, им же и веки сотвори. Иже Сый сияние славы Отча и образ ипостаси Его. Но ся же всяческая глаголом силы своея Собою очищение сотворив грехов наших, седе одесную престола величествия на высоких. Толико лучши быв ангел, елико преславнее паче их (л. 678 об.)3435 наследова имя. Кому бо рече когда от ангел: Сын3436 Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя. И паки: Аз3437 буду ему во отца и той будет мне в сына.

Егда паки вводит Первороднаго во вселенную, глаголет: И да поклонятся Ему вси ангели Божии.

И3438 ко ангелом убо глаголет: Творяй ангелы своя духи и слуги своя пламень огненный. К Сыну же: Престол3439 Твой, Боже, в век века, жезл правлению, жезл царьствия Твоего. Возлюбил еси правду и возненавиде беззаконие, сего ради помаза Тя, Боже, Бог Твой елеом радости паче причастник Твоих. И паки: (л. 679)3440 Ты3441 в начале, Господи, землю основа и дела руку Твоих суть небеса. Та погибнут, Ты же пребываеши, и вся, якоже риза обетшают, яко одежду свиеши их и изменятся, Ты же тойжде еси и не оскудевают.

Кому же от ангел рече когда: Седи3442 одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножию ногама Твоима. Сего3443 ради подобает нам лишше внимати слышаным, да никогда отпаднем. Не3444 ангелом бо покори Бог вселенную грядущую, о ней же глаголем. Засвидетельствова же негде некто: Что3445 есть человек, яко помниши его, или Сын человеческий, яко посещаеши и. (л. 679 об.)3446 Умалил еси малым нечим от ангел, славою и честию венчал еси его. И поставил3447 еси Его над делы руку Твоею, вся покорил еси под нозе Его. Внегда3448 же покорити Ему всяческая, ничто ж остави Ему непокорено, ныне же не увидим Ему всяческая покорена, а умаленаго малым чим от ангел. Видим3449 Иисуса за приятие смерти, славою и честию венчана, яко да благодатию Божиею за всех вкусит смерть. Подобаше бо Ему, Его же ради всяческая и Им же всяческая, приведшу многи сыны в славу. И святяй3450 и святяеми от Единаго вси, ея же ради вины не стыдится братию нарицати их, (л. 680)3451 глаголя: Возвещу3452 имя Твое братии моей, посреде церкви воспою Тя. И паки: Аз3453 буду надеяся нань. И паки: Се3454 аз и дети, яже ми дал Бог.

Тем3455 же братия святая, званию Божию причастницы, разумейте посланника и святителя исповеданию нашему, Иисус Христа верна суща сотворшему Его, якоже и Моисей3456 во всем дому своем, множайше бо славе сей паче Моисея сподобил.

И по мале: Моисей3457 убо верен есть во всем дому своем якоже угодник во свидетельство глаголаным. Христос же якоже Сын в дому Своем, Его же дом мы есмы, аще убо дерзновение и похвалу упования (л. 680 об.)3458 даже до конца известно удержим. Тем же, якоже глаголет Дух Святый: Днесь3459, аще глас Его услышите, не ожестите сердец ваших, якоже в прогневании по дни искушения в пустыни, идеже искусиша Мя отцы ваши и искусиша Мя и видеша дела Моя четыредесят лет. Сего ради негодовах рода того и рех, присно прелщаются сердцем. Тии же не познаша путий Моих, яко кляхся во гневе Моем, аше внидут в покой Мой. Аще3460 делом от сложения мира бывшим, рече бо негде о седмом сице: И почи Бог в день седмый от всех дел Своих. И о сем паки: Аще3461 внидут в покоище Мое, (л. 681)3462 понеже убо лишени нецыи внити в не. И иже прежде благовествовани бывше, не внидоша за непослушание. Паки некий уставляет день, днесь в Давиде глаголя: По толицех летех, якоже прежде глаголася: Днесь3463, аще глас Его услышисте, не ожестите сердец ваших, якоже в прогневании. Нецый бо, слышавше, прогневаша, но не вси изшедшии из Египта с Моисеом. Коих же негодова четыредесят лет, не согрешивших ли, их же кости падоша в пустыни. Которым же клятся не внити в покоище Его, яве яко противльшимся, и видим, яко не возмогоша внити за неверствие.

(л. 681 об.)3464 Да3465 убо в покоище веровавшии, якоже рече: Яко кляхся во гневе Моем, аще внидут в покоище мое, аще и делом от сложения мира бывшем.

Рече бо негде о седмом: И3466 почи Бог в день седмый от всех дел Своих. Имуще убо архиерея велика прошедша небеса Иисуса Сына Божия, да держимся исповедания. И3467 никто же собою приемлет честь, но званый от Бога, якоже Аарон, тако и Христос, не Себе прослави быти Первосвященнику, но глаголавый к Нему: Сын3468 Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя. Якоже и инде глаголет: Ты3469 еси священник вовеки по чину Мелхиседекову.

(л. 682)3470 Известихом3471 же ся о вас, возлюблении, лучша и придержащихся спасению, аще и тако глаголем: Не обидлив бо Бог забыти дела вашего и труда и любве, еже показасте во имя Его, послужисте во имя Его, святым Его служаще. Желаем же коегождо вас являти тойжде тщание ко извещению упования до конца, да не лениви будете, но подобницы наследствующим верою и долготерпением обетования. Аврааму же обетова Бог, понеже ни единем имяше болшим клятися, клялся собою, глаголя: Истиною3472 благословствуя благословлю тя, и множа, умножу тя. И тако3473, (л. 682 об.)3474 долго3475 терпев, получи обетования. Человецы же болшим кленутся и всякому их прекословию кончина во извещение клятва есть. О нем же лишше хотя Бог показати наследником обетования непреложное совета Своего исходатай клятвы, яко да двема вещма непреложнома, понеже невозможно солгати Богу, крепко утешение имамы, прибегшей держатися за предлежащее упование, еже яко основание имамы души. Твердо же и известно и входяще во внутреннее завесе, идеже предтеча о нас вниде Христос, по чину3476 Мелхиседекову Первосвященник быв вовеки.

(л. 683)3477 Почто3478 еще требе по чину Мелхиседекову, иному востати священнику, а не по чину Ааронову глаголатися. Прилагаему убо священству по нуже и закону пременение бывает. О нем же бо глаголются сия: Колену иному причаститися, от него же никто же причастися ко олтарю. Яве, яко от колена Июдова возсия Господь наш. О нем же, колене, Моисей о священстве ничесо же глагола и лишше еще яве есть, аще по подобию Мелхиседекову востанет священник ин, иже не по закону заповеди плотския бысть, но по силе живота неразрушенаго. Свидетельствует бо: Яко3479 Ты еси священник вовеки по чину Мелхиседекову.

(л. 683 об.)3480 Отлагание убо бывает прежде бывшия заповеди за немощное ея и неполезное, ничто же бо совершил, есть закон. Приложение есть лучшему упованию, им же приближаемся к Богу. И елико не без клятвы, они бо без клятвы суть священницы бывше. Сей же с клятвою ради глаголющаго к нему: Клятся Господь и не раскается, ты еси священник вовеки по чину Мелхиседекову. По3481 толику лучшу завету бысть испоручник Иисус. И они множайши суть священницы бывше, зане смертию возбранени суть пребывати. Сей же, заеже пребывати Ему вовеки, непреступно имать священство.

(л. 684)3482 Тем же и спасти может до конца приходящих Его ради к Богу, всегда жыв сый и ходатайствовати о них. Таков3483 убо нам подобаше архиерей, преподобен, незлобив, бессквернен и отлучен от грешник, и выше нас быв, иже не имать по вся нужду, якоже3484 первосвященницы прежде о своих гресех жертву приносити, потом же о людских. Сие бо сотвори единою Себе принес, закон бо человеки поставляет первосвященника, имущая немощь, слово же клятвенное, еже по законе Сына вовеки совершена. Глава3485 же о глаголемых такова, имамы первосвященника, иже седе одесную (л. 684 об.)3486 престола величествия на небесех, святым служитель, и скинии истинней, яже сооружи Господь, а не человек. Всяк3487 бо первосвященник, воеже приносити дары же и жертвы, поставляем бывает. Тем же потреба имети, что к сему, еже принесет. Аще убо был на земли, не бы убо был Первосвященник сущим священником, приносящим по закону дары, иже образом истинни служат небесных. Якоже глаголано бысть Моисею, хотящу сотворити скинию: Виждь3488 бо, рече, и сотвориши вся по образу, показаному на горе. Ныне же лучше улучи служение, поелику (л. 685)3489 и болшаго есть ходатай, иже на лучша обетования взаконися. Аще3490 бо первый закон непорочен был, не бы второму искалось место. Укоряя бо их, глаголет: Се дние грядут, глаголет Господь, совершу на дом Израилев и на дом Июдов завет нов. Не по завету, его же сотворих отцем их в день, в онь же емшу Ми их за руку извести их от земли Египетския, зане тии не пребыша в завете Моем. И Аз не радих о онех, глаголет Господь, яко сей завет, его же завещаю дому Израилеву. По онех днех, глаголет Господь3491, даяй законы Моя в мыслех их и на сердцах их, напишу их и буду им Бог, (л. 685 об.)3492 и тии будут Мне людие. И не имать научити коегождо искренняго Своего и койждо брата своего, глаголя: Познай Господа, яко вси уведят Мя от мала даже и до велика, зане молити буду о неправдах их и грехи их и беззакония их не имам помянути к Тому.

Имеяше3493 бо первая скиния, оправдания службы, святое же людское. Скиния бо сооружена бысть первая, в ней же светилник и трапеза и предложение хлебом, яже глаголется «святая». По вторей же завесе скиния глаголемая «святая святых», злату имущи кадилницу и ковчег завету окован всюду златом. В нем же стамна зала, имущая манну (л. 686)3494 и жезл Ааронов прозябший3495 и скрижали Завета. Превыше же ея херувимы славы, осеняющии олтарь. О них же несть ныне глаголати подробну. Сим же тако устроеном, в первую убо скинию, в ну вхождаху священницы, службы совершающе. Во3496 вторую же единою в лето, един архиерей, не бес крове, юже приносит за себе и о людских согрешениих.

Се3497 являющу Духу Святому, яко не уявися святых путь, еще первей скинии имущей стояние, ей же притча во время настоящее утвердися, в ней же дары и жертвы приносятся, не могуща по совести совершити служащих, (л. 686 об.)3498 точию на брашна и пития и различных омовениих и оправданиих плоти, и даже до времени исправления належащая.

Христос3499 же пришед Архиерей грядущих благ болшею и совершеннейшею скиниею нерукотвореною, сиречь не сею тварию, ни кровию козлию, ни телчею, но Своею кровию вниде единою во святая, вечное избавление сотворив.

Аще3500 бо кровь козлия и телчая и пепел юнчий кропящий оскверненая освящает к плотней чистоте, колми3501 паче кровь Христова, иже Духом Святым Себе принесе непорочна к Богу, не очистит ли совесть нашу от мертвых дел? (л. 687)3502 Воеже служити нам Богу живу и истину, и сего ради Нову Завету Ходатай есть.

Глава 10. Зачало 323.

Сень3503 бо имый закон грядущих благ, а не самый образ вещей на вся лета теми жертвами, их же приносят выну, яже никогда же могут приступающих совершити, понеже престали бы убо быша приносимы, заеже ни едину имети еще совесть о гресех, служащим единою очищеном, но всих воспоминание грехом есть на коеждо лето. Невозможно3504 бо крови юнчи и козли отпущати грехи. Тем же входя в мир, глаголет: Жертву3505 и приношение (л. 687 об.)3506 не восхоте, тело же соверши Ми еси, всесожжения и о гресех не взыскал еси. Тогда рех: Се прииду, в главизне книжней пишется о Мне, яко сотворити волю Твою, Боже. Выше глаголя, яко жертву и приношение, и всесожигаемых о гресех не восхотел еси, ни благоволил еси яже по закону приносятся. Тогда рече: Се прииду сотворити волю Твою, Боже мой. Отъемлет первое да второе поставит. Оней же воли освящени есмы, приношением тела Иисус Христова единою и всяк, убо священник стоит на всяк день служба и тыя же множицею принося жертвы, яже никогда же (л. 688)3507 могут отъяти грехи. Он же единою о гресех принес Жертву, внегда седит одесную Бога3508, прочее ожидая, дондеже3509 положатся врази Его подножие ногама Его. Единем бо приношением совершил есть в ну освящаемых. Свидетельствует же и Дух Святый по реченому прежде: Сей3510 Завет, Его же завещаю к ним, по днех онех глаголет Господь: Дая законы Моя на сердца их и в помышлениих их напишу их. Таже глаголет Господь: Грехи их и беззакония их не имам помянути к Тому. А идеже отпущение сих, к Тому несть приношения о гресех. Отвергся3511 кто закона Моисеова, без милосердия (л. 688 об.)3512 при двою или при триех свидетелех умирает. Колице3513 Ми горшей сподобитися муце, иже Сына Божия поправый и кровь за верную скверну возмнив, в ней же освятися и дух благодати укорив. Вем3514 бо рекшаго: Мне отмщение, Аз воздам, глаголет Господь. И паки: Яко судит Господь людем Своим, страшно еже впасти в руце Бога жива.

Зачало 326.

Не отложите убо дерзновения вашего, еже имать мздовоздаяние велико, терпение бо имати потребу, да волю Божию сотворше, приимете обетование. И3515 еще бо в мале елико, елико приидет и не закоснит, а праве(л. 689)дный3516 же от веры жив будет, и аще же обинется, не благоволит душа Моя о нем. Мы же, братия, несмы обиновения в погибель, но вере в снабдение душы.

Глава 11.

Есть же вера уповаемым извещение, вещем обличение невидимым, в сей бо свидетельствовани быша древнии. Верою3517 разумеваем совершитися веком глаголом Божиим, воеже от невидимых видимая бывша. Верою3518 множайшу жертву Авель паче Каина принесе Богу. Ею же свидетельствован бысть быти праведник, свидетелствующу о дарех его Богу и тоя ради и умре. И еще глаголется: (л. 689 об.)3519 Верою3520 Енох преложися не видети смерти и не обреташеся, зане преложи его Бог. Прежде бо преложения его, свидетельствован бысть, угодив Богу. Без веры же невозможно угодити Богу, веровати же подобает приходящим к Богу, яко есть и взыскающим Его мздовоздаятель бывает. Верою3521 ответ приим Ное, о них же не убо видев и убояся сотвори ковчег во спасение дому своему, им же осуди весь мир, и яже по вере правды бысть наследник.

Зачало 327.

Верою зовом Авраам, послуша изыти на место, еже хотяше прияти в на(л. 690)следие3522 и изыде, не ведый, камо грядет.

Зачало 328.

Верою прииде Авраам на землю обетования, якоже на чюжду, в кровы вселися со Исааком и Ияковом, с наследникома обетования тогожде. Ждаше бо основание имущаго града, ему же художник и содетель Бог.

Верою3523 и сама Сарра неплоды силу вложенаго семени прият и паче времени возраста роди, понеже верна непщева обетовавшаго. Тем же от единаго родишася всем, да еще умерщвленаго телом, якоже звезды небесныя множеством и якоже песок морский вскрай моря безчислени. (л. 690 об.)3524 По вере умроша вси, не приемше обетования, но издалече видевше я, и возлюбивше и исповедавше, яко странии и пришелцы суть на земли. Ибо таковая глаголющии являются, яко отечествия взыскуют и аще она помняху, от них же изыдоша, имели убо быша время возвратитися. Ныне же лутчаго желают, сиречь небеснаго, тем же не стыдится сими Бог, Бог нарицатися им, уготова бо им град.

Зачало 329.

Верою Авраам Исаака искушаем и единороднаго приношаше, обетования приемый3525, к нему же глаголано бысть, яко о Исааце наре(л. 691)чет3526 ти ся семя, помыслив, яко и из мертвых воскресити силен есть Бог тем же, Кого и в притчи прият.

Верою3527 и о грядущих благослови Исаак Иякова и Исава. Верою3528 Ияков умираше коегождо сына Иосифова благослови и поклонися на конец жезла его. Верою3529 Иосиф умирая, о исхождении сынов Израилевых памятствована и о костех своих заповеда. Верою3530 Моисей родився сокровен бысть три месяцы от отец своих3531, зане видеша красно отроча и не убояшася повеления царева. Верою3532 Моисей велик бысть, отвержеся нарицатися сын дщери фараоновы, паче же изволи страдати с людьми Божиими, (л. 691 об.)3533 нежели имети временнаго греха сладость. Болшее богатство вменив египетских сокровищ поношение Христово, взираше бо на мздовоздаяние. Верою остави Египта, не убояся ярости царевы, Невидимаго бо яко видя терпяше. Верою3534 сотвори Пасху и пролитие крови, да не погубляяй перворожденая, коснется им. Верою3535 преидоша Чермное море аки по сусе земли, ему же искушение приемше, египтяне истопишася. Верою3536 стены Иерихонския падоша обхождением седмих днех. Верою Раав блудная не погибе с сопротивлшимися, приимши сходники (л. 692)3537 с миром и иным путем изведши. И что еще глаголю? Не достанет бо ми, повествующу лето, о Гедеоне3538, Вараце же и Самсоне, Иеффаи, о Давиде же и Самуиле и о других пророцех, иже верою победиша царьствия, содеяша правду, получиша обетования. И прочее.

Тем3539 же убо и мы, толик имуще облежащ нас облак свидетелей, гордость всяку отложше и удобь обстоятелный грех.

Блюдите3540 же и не отрицайтеся глаголющаго, аще бо не избежаше оньи, отрекшися пророчествующа на земли множае паче мы, отрицающе Небеснаго. Его же глас землю тогда поколеба, (л. 692 об.)3541 ныне же обетова, глаголя: Яко еще единою Аз потрясу не токмо землею, но и небом. А еже единою еще потрясу, сказует колеблемых преложение, аки сотвореном да пребудет, яже суть неподвижимая.

Тем же царьство непоколеблемо, приемлюще имамы благодать, ею же служим благоугодно Богу со благоговением и страхом. Ибо Бог3542 наш огнь поядаяй есть.

Поминайте3543 наставники ваша, иже глаголаша вам слово Божие, их же взирающе не скончание жителства, подражайте веку их, Иисус Христос вчера и днесь, той же и вовеки. В научения странна (л. 693)3544 и различна не прилагайтеся, добро бо благодатию извещевати и утверждати сердца, а не брашны. От них же не прияша ползу ходившеи в них. Имамы же олтарь, от него же не имут власть ясти служащыи сени. Их3545 же бо кровь животных вносится во святая за грехи первосвященником. Сих телеса сожигаются вне стана. Тем же и Христос да освятит люди Своею кровию, вне врат пострадати изволи. Тем же убо да исходим к Нему вне стана, поношение Его носяще, не3546 имамы бо зде пребывающаго града, но грядущаго взыскуем. Тем убо приносим жертву хваления (л. 693 об.)3547 выну Богу, сиречь плод устен исповедающеся3548 имени Его. Благотоврения же и общения не забывайте, таковыми бо жертвами угождати Богу.

И се зде Божиею помощию вся свидетельства совершишася, аще и не по ряду зде положено бысть. Ум имея, да разумеет.

Разсмотри3549, богоборче и истиноборче, повсюду Писание со свидетельствы писаное, а не без свидетельства, якоже ты, самоумне, написал Уложеную книгу без всякаго свидетельства.

Написа евангелист Матфей о родстве Господа нашего Иисуса Христа, глаголя не самоумне, ни без свидетельства, (л. 694)3550 но сице рече: Книга родства Иисус Христова, сына Давидова, Сына Авраамля, и прочее. Такожде же и прочии евангелисти и елика о благовещении ко Пресвятей Богородицы, и елико о рождестве Господа нашего Иисус Христа, и елико от Иродова убийства бежании во Египет и паки от Египта отхождении в землю Израилеву, и елико о избиении младенцов Христа ради от Ирода, и елика о Иоанне Крестителе, и елико той о Христе пророчествова, и елико о Христе крещении и Духа Святаго над Него сшествии, и елико о искушении Христове от диавола, и елико о учении Христове и о заповедях Его (л. 694 об.)3551 и о чюдесех Его, и елико Христово свидетельство Самаго о Себе, яко с небесе снидох, и елико о зависти жидовстей на Христа и о лжесвидетельстве жидовском и о неправеднем суде Иродове же и о Пилатове, и о поругании на Христа от жидов и от слуг, и о предании на пропятие3552, и о распятии Христове, и о погребении, и о воскресении, и по воскресении о явлении ко учеником, и о вознесении, и о обещании послания Святаго Духа от Отца, и о втором Христове пришествии, и елико самаго Христа Бога ко святым Его учеником и апостолом поучении и заповедех уверял все от Писания, якоже се: (л. 695)3553 Не тако ли писано есть, яко подобает пострадати Христу и воскреснути в третий день.

Кто же ли праведнее во пророцех паче Иоанна Предтечи, о нем же сам Христос свидетельствова3554: Чесо изыдосте видети? Пророка ли? Ей, глаголю, и лишше пророка сей бо есть. О нем же писано: Се Аз посылаю ангела Моего пред лицем Твоим, иже уготовит путь Твой пред Тобою. Аминь, глаголю вам, не воста в рожденых болий Иоанна Крестителя. И по мале: И3555 аще хощете прияти, той есть Илия, хотяй приити. Имеяй уши слышати, да слышит, якоже богословец Иоанн глаголет о нем3556. (л. 695 об.)3557 Иоанн свидетельствует о Нем: И воззва, глаголя: сей бе, Его же рех, иже по мне грядый, предо мною бысть, иже первее мене бе. И от исполнения Его мы вси прияхом и благодать во благодать, яко закон Моисеом дан бысть, благодать и истина Иисус Христом бысть.

(л. 696)3558 Такожде и к пославшым от жидов от Иерусалима иерея и левиты да вопросят Его: Ты кто еси? И исповеда и не отвержеся и исповеда, яко несмь Аз Христос. И по мале рече: Аз3559 глас вопиющаго в пустыни: исправисте путь Господень, якоже рече Исаиа.

Кто же ли вернее и крепчее паче Петра верховнаго, иже прежде всех исповеда Христа Сына Божия, о нем же сам Христос свидетельствова, якоже пишется: Воззрев3560 нань Иисус и рече: Ты еси Сомин, сын Ионин, ты наречешися Кифа, еже сказуется Петр. И паки инде рече: Блажен еси Симоне, сын Ионин, яко плоть не яви тебе, но Отец Мой, (л. 696 об.)3561 иже на небесех. И Аз же тебе глаголю: Яко3562 ты еси Петр и на сем камени созижду Церковь Мою, и врата адова не удолеют Ей. И дам ти ключа Царьствия Небеснаго и еже аще свяжеши на земли, будет связано на небеси, и еже аще разрешиши на земли, будет разрешено на небеси. То ни сей что може без свидетельства писати о Христе ко июдеом, глаголя3563, зане писано есть в Писании: Се полагаю в Сионе Камень краеуголен избран честне. И веруяй в Онь, не постыдится. И прочее. И паки рече, зане писано есть3564: Святи будете, яко Аз свят есмь. И прочее.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 14 15 16 17 18 19 20

<<< Предыдущая страница ... Следующая страница >>>




1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 27 28 29 30 <<< Предыдущий вопрос ... Следующий вопрос >>>



Ссылки:


1 РГАДА. Ф. 27. Д. 140. Л. 2–1039. назад

3330 На левом поле листа помета: 1 Кор. 78; Матф. 5; 5 Моис. 24.

3331 На левом поле листа помета: к Рим. 6; 1 Моис. 2.

3332 На левом поле листа помета: 1 Кор. 9.

3333 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3334 На правом поле листа помета: 5 Моис. 25; 1 Тим. 5.

3335 На правом поле листа помета: 5 Моис. 18.

3336 На правом поле листа помета: 1 Кор. 10.

3337 На правом поле листа помета: 2 Моис. 13; 4 Моис. 9; 2 Моис. 14.

3338 На правом поле листа помета: 2 Моис. 16.

3339 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3340 На левом поле листа помета: Псалом 77; 4 Моис. 11; Мудр. 16; Иоан. 6.

3341 На левом поле листа помета: 2 Моис. 17; 4 Моис. 20; Псалом 77 и 104; 4 Моис. 6; 4 Моис. 11 и 26; Псалом 106; 2 Моис. 32.

3342 На левом поле листа помета: 4 Моис. 25.

3343 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3344 На правом поле листа помета: 4 Моис. 21; Псалом 106; 4 Моис. 14.

3345 На правом поле листа помета: 1 Кор. 10; Сирах 37.

3346 На правом поле листа помета: Псалом 23.

3347 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3348 На левом поле листа помета: Псалом 23.

3349 На левом поле листа помета: 1 Кор. 11.

3350 На левом поле листа помета: 1 Моис. 1; Колос. 3; 1 Моис. 6.

3351 На левом поле листа помета: Матф. 18; 1 Кор. 14.

3352 На левом поле листа помета: Исаия 28.

3353 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3354 На правом поле листа помета: 1 Кор. 14.

3355 На правом поле листа помета: 1 Кор. 14; 1 Тим. 2.

3356 На правом поле листа помета: 1 Моис. 3.

3357 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3358 На левом поле листа помета: 5 Кор. 15; Колос. 1; Апокал. 1.

3359 На левом поле листа помета: 1 Сол. 4.

3360 На левом поле листа помета: Псалом 109; Деян. 6; Евреом 1; Псалом 8; Евреом 2.

3361 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3362 На правом поле листа помета: 1 Кор. 15; Исаия 22; Мудр. 2.

3363 На правом поле листа помета: 1 Кор. 15.

3364 На правом поле листа помета: 1 Кор. 15; Иосия 3.

3365 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3366 На левом поле листа помета: Исаия 25.

3367 На левом поле листа помета: 2 Кор. 4.

3368 На левом поле листа помета: 1 Моис. 1.

3369 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3370 На правом поле листа помета: 2 Кор. 4; Псалом 115.

3371 На правом поле листа помета: 2 Кор. 6.

3372 На правом поле листа помета: 2 Кор. 8.

3373 На правом поле листа помета: 2 Моис. 6.

3374 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3375 На левом поле листа помета: к Рим. 12; Сирах 35; 2 Кор.

3376 На левом поле листа помета: Псалом 111.

3377 На левом поле листа помета: 2 Кор. 11.

3378 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3379 На правом поле листа помета: 1 Моис. 3.

3380 На правом поле листа помета: Гал. 2; 5 Моис. 10; 2 Парал. 19; Иов 34; Деян. 10; к Рим. 2.

3381 На правом поле листа помета: Гал. 3.

3382 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3383 На левом поле листа помета: Гал. 3.

3384 На левом поле листа помета: Гал. 3.

3385 На левом поле листа помета: 1 Моис. 12.

3386 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3387 На правом поле листа помета: 2 Моис. 12.

3388 На правом поле листа помета: Гал. 3; Ияков 2.

3389 На правом поле листа помета: к Рим. 1; Евреом 10.

3390 На правом поле листа помета: 3 Моис. 8.

3391 На правом поле листа помета: Гал. 3.

3392 На правом поле листа помета: 5 Моис. 20.

3393 На правом поле листа помета: Гал. 3; Евреом 9.

3394 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3395 На левом поле листа помета: Гал. 4.

3396 На левом поле листа помета: 1 Моис. 16.

3397 На левом поле листа помета: 1 Моис. 21.

3398 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3399 На правом поле листа помета: Гал. 4; к Рим. 9.

3400 На правом поле листа помета: 1 Моис. 20.

3401 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3402 На левом поле листа помета: Гал. 4.

3403 На левом поле листа помета: 3 Моис. 198; Матф. 5; Марк 12; к Рим. 13; Ияков 2 и 4.

3404 На левом поле листа помета: Ефес. 4.

3405 На левом поле листа помета: Малах. 2.

3406 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3407 На правом поле листа помета: Ефес. 4; к Рим. 2.

3408 На правом поле листа помета: 1 Кор. 12; 2 Кор. 10; Псалом 67.

3409 На правом поле листа помета: Ефес. 5.

3410 На правом поле листа помета: к Рим. 12; 1 Сол. 4.

3411 На правом поле листа помета: Ефес. 5.

3412 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3413 На левом поле листа помета: Ефес. 6; 1 Моис. 2; Матф. 19; Марк 10; 1 Кор. 6.

3414 На левом поле листа помета: Колос 3.

3415 На левом поле листа помета: 2 Моис. 20; 5 Моис. 5; Сирах 7.

3416 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3417 На правом поле листа помета: Ефес. 6; Колос. 3; Тит. 2; 1 Петр 2.

3418 На правом поле листа помета: Моис. 5; 2 Парал. 19; Иов 34; Мудр. 6; Сирах 35; Деян. 10; к Рим. 2; Галат. 2; Колос. 3; 1 Петр 1.

3419 На правом поле листа помета: Колос. 3; 1 Моис. 2, 5 и 9.

3420 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3421 На левом поле листа помета: 1 Сол. 5; Матф. 24; 2 Петр 3; Апокалип. 3 и 12.

3422 На левом поле листа помета: Исаия 59; Ефес. 6.

3423 На левом поле листа помета: 2 Ефес. 1; Матф. 24; Марк 13; Лук. 21.

3424 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3425 На правом поле листа помета: Исаия 11.

3426 На правом поле листа помета: 1 Тим. 2.

3427 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3428 На левом поле листа помета: Езек. 18 и 33.

3429 На левом поле листа помета: 1 Петр 3.

3430 На левом поле листа помета: 1 Моис. 1; 1 Моис. 3.

3431 На левом поле листа помета: Тит 1.

3432 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3433 На правом поле листа помета: к Рим. 16; Ефес. 3; Колос. 1; 2 Тим. 1; 1 Петр 2; Галат. 1.

3434 На правом поле листа помета: Евреом 1.

3435 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3436 На левом поле листа помета: Псалом 2, ниже 5; 2 Царств 7.

3437 На левом поле листа помета: 1 Парал. 22.

3438 На левом поле листа помета: Псалом 103.

3439 На левом поле листа помета: Псалом 44.

3440 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3441 На правом поле листа помета: Евреом 1; Псалом 101.

3442 На правом поле листа помета: Псалом 109; Евреом 1.

3443 На правом поле листа помета: Евреом 2.

3444 На правом поле листа помета: ниже.

3445 На правом поле листа помета: Псалом 8.

3446 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3447 На левом поле листа помета: Матф. 28.

3448 На левом поле листа помета: Иоан. 17.

3449 На левом поле листа помета: Филип. 2.

3450 На левом поле листа помета: Евреом 2.

3451 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3452 На правом поле листа помета: Псалом 21; Иоан. 8.

3453 На правом поле листа помета: Псалом 17.

3454 На правом поле листа помета: Исаия 8.

3455 На правом поле листа помета: Евреом 3.

3456 На правом поле листа помета: 4 Моис. 12.

3457 На правом поле листа помета: 4 Моис. 12.

3458 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3459 На левом поле листа помета: Псалом 94.

3460 На левом поле листа помета: Евреом 4.

3461 На левом поле листа помета: Псалом 94.

3462 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3463 На правом поле листа помета: Псалом 94.

3464 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3465 На левом поле листа помета: Евреом 4.

3466 На левом поле листа помета: Евреом 4.

3467 На левом поле листа помета: Евреом 5.

3468 На левом поле листа помета: Псалом 2, выше 1.

3469 На левом поле листа помета: Псалом 109, и ниже 6.

3470 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3471 На правом поле листа помета: Евреом 6.

3472 На правом поле листа помета: 1 Моис. 12 и 17 и 21.

3473 На правом поле листа помета: Псалом 104.

3474 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3475 На левом поле листа помета: Лук. 1.

3476 На левом поле листа помета: Псалом 109; выше 5.

3477 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3478 На правом поле листа помета: Евреом 7.

3479 На правом поле листа помета: Псалом 109, выше 5.

3480 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3481 На левом поле листа помета: Евреом 7.

3482 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3483 На правом поле листа помета: Евреом 7.

3484 На правом поле листа помета: 3 Моис. 16.

3485 На правом поле листа помета: Евреом 8.

3486 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3487 На левом поле листа помета: Евреом 8.

3488 На левом поле листа помета: 2 Моис. 25.

3489 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3490 На правом поле листа помета: Иерем. 31 и 32 и 33; к Рим. 11; ниже 10.

3491 На правом поле листа помета: Иерем. 24 и 31.

3492 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3493 На левом поле листа помета: Евреом 9; 2 Моис. 26.

3494 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3495 На правом поле листа помета: 4 Моис. 17; 3 Царств 8; 2 Парал. 5; 2 Моис. 257.

3496 На правом поле листа помета: 2 Моис. 30; 3 Моис. 16.

3497 На правом поле листа помета: Евреом 9.

3498 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3499 На левом поле листа помета: Евреом 9.

3500 На левом поле листа помета: 3 Моис. 16; 4 Моис. 19.

3501 На левом поле листа помета: 1 Петр 1; 1 Иоан. 1; Апокал. 1.

3502 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3503 На правом поле листа помета: Евреом 10; 3 Моис. 16.

3504 На правом поле листа помета: 3 Моис. 16.

3505 На правом поле листа помета: Псалом 39.

3506 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3507 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3508 На правом поле листа помета: Псалом 109.

3509 На правом поле листа помета: 1 Кор. 15.

3510 На правом поле листа помета: Иерем. 31; к Рим. 12.

3511 На правом поле листа помета: 5 Моис. 17 и 19.

3512 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3513 На левом поле листа помета: Матф. 18; Иоан. 8; 2 Кор. 13.

3514 На левом поле листа помета: 5 Моис. 31; к Рим. 12.

3515 На левом поле листа помета: Аввак. 3; к Рим. 1; Галат. 3; Аввак. 2.

3516 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3517 На правом поле листа помета: 1 Моис. 1.

3518 На правом поле листа помета: 1 Моис. 4.

3519 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3520 На левом поле листа помета: 1 Моис. 5; Сирах 44 и 45.

3521 На левом поле листа помета: 1 Моис. 6; Сирах 44.

3522 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3523 На правом поле листа помета: 1 Моис. 17 и 21.

3524 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3525 На левом поле листа помета: 1 Моис. 21; к Рим. 9.

3526 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3527 На правом поле листа помета: 1 Моис. 27 и 36.

3528 На правом поле листа помета: 1 Моис. 36.

3529 На правом поле листа помета: 1 Моис. 8.

3530 На правом поле листа помета: 2 Моис. 2.

3531 На правом поле листа помета: Деян. 7.

3532 На правом поле листа помета: 2 Моис. 1.

3533 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3534 На левом поле листа помета: 2 Моис. 12.

3535 На левом поле листа помета: 2 Моис. 14.

3536 На левом поле листа помета: Иисус Наввин 6.

3537 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3538 На правом поле листа помета: Судии 6; Судии 4; Судии 13; Судии 11 и 187.

3539 На правом поле листа помета: Евреом 12; к Рим. 6; Колос. 3.

3540 На правом поле листа помета: Евреом 12.

3541 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3542 На левом поле листа помета: 5 Моис. 4.

3543 На левом поле листа помета: ко Евреом 13.

3544 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3545 На правом поле листа помета: 3 Моис. 6 и 16.

3546 На правом поле листа помета: Михеиа 2.

3547 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3548 На левом поле листа помета: Иосия 14.

3549 На левом поле листа помета в виде четыречконечного креста с надписью «Иисус Христос НИКА» и слова: зде прочитай, от перваго креста прешед.

3550 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3551 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3552 Так в ркп.

3553 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3554 На правом поле листа помета: Матф. 11; Марк 1; Малах. 3; Лук. 7.

3555 На правом поле листа помета: Малахии 4.

3556 На правом поле листа помета: Еванг. Иоан. 1.

3557 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3558 На верхнем поле листа киноварная помета: на 26-й вопрос и ответ.

3559 На правом поле листа помета: Исаия 40.

3560 На правом поле листа помета: Иоан. 1.

3561 На верхнем поле листа киноварная помета: 26-е возражение.

3562 На левом поле листа помета: Матф. 16.

3563 На левом поле листа помета: 1 Петр 2; Исаия 29.

3564 На левом поле листа помета: 3 Моис. 11.

Домашняя страница
священника Владимира Кобец

Создание сайта Веб-студия Vinchi

®©Vinchi Group